مهم‌ترین اخبار اجتماعی عرصه در روز پنجشنبه

به گزارش عرصه، سرویس اجتماعی عرصه امروز پنجشنبه بیش از۳۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است. تیتر برخی از آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک روی تیتر هر خبر متن کامل آن نیز در دسترس است:

ناوگان حمل و نقل معلولان و جانبازان با خرید ۵۰ ون مناسب سازی شد

مدیر سامانه معولان و جانبازان شرکت واحد اتوبوسرانی از تقویت این ناوگان با خرید ۵۰دستگاه ون خبر داد و افزود: این ناوگان وظیفه جابجایی دانش آموزان مدارس استثنایی و همچنین معلولان عضو انجمن‌های خاص را بر عهده دارند.

تراکم شدید نیروی انسانی در تمام شهرداری‌ها

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، لزوم تجدید نظر در نظام برنامه‌ریزی را با هدف توزیع عادلانه بودجه،‌ امکانات و اعتبارات در سراسر کشور مورد تاکید قرار داد.

انتقادهای تند وزیر بهداشت از بیمه ها و وزارت رفاه

وزیر بهداشت با بیان اینکه مشکلات ما از میان هم لباسی های خودمان است، گفت: من تکلیفم را انجام داده ام و به مقام معظم رهبری و مجلس و همه گفته ام تا بیمه درست نشود سلامت مردم سامان‌ نمی گیرد.

سید حسن هاشمی در سومین نشست هم اندیشی اساتید بسیجی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با اشاره به بخشی از اقدامات وزارت بهداشت در راستای اجرای طرح تحول سلامت، گفت: بیمارستان ها طی سه سال گذشته از وضعیت فلاکت بار رها شده و بعد از ۵۰ سال تخت‌های بیمارستانی تعویض شده اند. همچنین با اجرای بسته ترویج زایمان طبیعی رایگان در قالب طرح تحول سلامت، اتاق‌های زایمان ویژه برای ترویج زایمان طبیعی تأسیس شده است.

گوشت فرآوری‌شده «آسم» را تشدید می‌کند

متخصصان معتقدند مصرف گوشت فرآوری شده می‌تواند علائم آسم را تشدید کنید.نتایج مطالعه انجام شده روی ۱۰۰۰ فرانسوی نشان می‌دهد مصرف بیش از چهار وعده گوشت فرآوری شده در هفته خطرزاست.

به اعتقاد محققان وجود نگه دارنده نیتریت در گوشت‌های فرآوری شده تاثیر منفی بر مجاری تنفسی دارد با این وجود کارشناسان این ارتباط را تایید نکرده و به دنبال انجام تحقیقات بیشتر هستند.

توانمندسازی افراد نیازمند مهمترین برنامه کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، توانمندسازی افراد نیازمند را مهمترین برنامه کمیته امداد دانست و افزود: مسئولان کمیته امداد قم بایستی تلاش کنند تا ضمن کاهش تعداد افراد مددجو در قم، از کمکهای این استان برای سایر شهرهای مرزی استفاده نمایند.

سالانه بالغ بر ۱۶ هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند

رییس شورای راهبردی انجمن جامعه ایمن گفت: در حال حاضر، سالانه ۱۶ هزار و ۵۸۴نفر در حوادث رانندگی فوت می کنند.هدف جامعه ایمن پیشگیری از حوادث، سوانح و تلفات جانی است و در ایران جامعه ایمن، با هماهنگی نهادهای مختلف از سال ۸۳ شکل گرفته است.

فعالیت دو شیفته ۱۵ درصد از مدارس کشور

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور از فعالیت دو شیفتی تنها ۱۵ درصد از مدارس کشور در سایه همت و مساعدت خیرین مدرسه ساز کشور خبر داد و افزود: خوشبختانه در این مدت میزان فعالیت های کمی و کیفی این سازمان در امر مدرسه سازی رفع شده و با تلاش های بهنگام خیرین، تنها ۱۵ درصد از مدارس کشور، دو شیفتی هستند.

آغاز واریز پاداش پایان خدمت فرهنگیان از امروز

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش از آغاز عملیات واریز پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی سال ۹۴ خبر داد و افزود: پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۴ تا بدین لحظه در شهرستان‌های تهران، استان همدان و چند استان دیگر واریز شده و مابقی استان‌ها مشغول فعالیت برای واریز پاداش پایان خدمت هستند. همچنین عملیات مربوط به پرداخت برخی معوقات معلمان از جمله حق التدریسی‌ها نیز در حال انجام است و تا شنبه واریز می‌شود.

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای هفته اول زمستان

جمع‌آوری انارهای آفت زده کف باغ و روی درختان، محافظت از تاسیسات کشاورزی، رعایت مسایل بهداشتی در دامداری‌های صنعتی و سنتی و مرغداری ها برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار، خوراندن داروهای ضد انگل به دام و… از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه دوم دی تا سه‌شنبه هفتم دی ماه است.

نابودی دریاچه ارومیه سلامت ۱۶ میلیون جمعیت را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد

در نشست نویسندگان کودک و نوجوان در استانداری آذربایجان شرقی از ایجاد ستاد مطالعاتی با حضور ۵۵۰ کارشناس داخلی و ۵۰ کارشناس خارجی ایرانی صحبت شد که توانسته است ۲۷ راهکار اصلی را برای احیای دریایچه مذکور ارائه دهد.در نشست مشترک نویسندگان کودک و نوجوان در استانداری آذربایجان شرقی که صبح امروز (پنجشنبه، دوم دی‌ماه) برگزار شد، دکتر خلیل ساعی مدیر دفتر منطقه احیای دریاچه ارومیه در استان آذربایجان شرقی گفت: بحث دریاچه ارومیه باید به عنوان بحث ملی و فراملی مورد توجه قرار گیرد. تبخیر آب در کنار استفاده نامطلوب از آب‌های جاری و زیرزمینی باعث شده است تا موضوع آب این منطقه به موضوعی چالش‌برانگیز تبدیل شود.

بالگرد امداد و نجات هلال احمر هرمزگان به صورت رسمی آغاز به کار کرد

با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی بالگرد امداد و نجات جمعیت هلال احمر هرمزگان رونمایی و رسمأ آغاز به کار کرد.این بالگرد توسط جمعیت هلال احمر کشور  به استان هرمزگان اختصاص پیدا کرد که با حضور وزیر کشور مراسم رونمایی از این بالگرد برگزار شد.

هشدار درباره حوادث زمستانی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در نخستین روزهای زمستان هشدارهایی را درباره حوادث زمستانی ارائه کرد.با آغاز زمستان سردترین روزهای سال‌نیز فرا می‌رسد و در این میان علاوه بر حوادثی همچون آتس‌سوزی و گازگرفتگی که آمار آن در منازل و محل کار افزایش می‌یابد حوادث دیگری نیز جان شهروندان را تهدید می‌کند که کمتر به آن توجه می‌شود.

پنج تیتری که در ادامه مشاهده می‌کنید، تا لحظه مخابره این خبر، پربازدیدترین اخبار اجتماعی امروز عرصه هستند که با یک کلیک، می‌توانید به متن کامل آنها دسترسی داشته باشید:

چند نکته درباره ساعت خواب کودکان

گوشت فرآوری‌شده «آسم» را تشدید می‌کند

آغاز واریز پاداش پایان خدمت فرهنگیان از امروز/اعلام علت تأخیر در واریز حقوق آذرماه فرهنگیان

تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای آنفلوآنزای حاد پرندگان

تداوم هوای آلوده در تهران تا روز جمعه



دیدگاهها بسته شده است.