افتتاح ۶۰۰ طرح بهداشتی و درمانی در سیستان و بلوچستان از ابتدای دولت یازدهم

دکتر ایرج حریرچی درحاشیه افتتاح بیست ودومین پایگاه اورژانس هوایی کشور در چابهار در گفت‌وگو با عرصه، با اشاره به طرح تحول نظام سلامت، گفت: قبل از این طرح فقط ۵ پایگاه اورژانس هوایی در کشور وجود داشت.

وی از افتتاح سه پایگاه هوایی جدید خبر داد و گفت: هم اکنون ۲۲ پایگاه اورژانس هوایی در کشور وجود دارد که بزودی سه پایگاه جدید به آن‌ها اضافه خواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به ترافیک شهرهای پرجمعیت، از طرح اورژانس موتوری برای خدمت به مصدومان حادثه‌ای در این شهرها خبر داد و افزود: از آنجایی امدادرسانی به نقاط پرترافیک شهر تهران با آمبولانس مشکل است؛ به زودی ۲۰۰دستگاه موتور آمبولانس برای امور اورژانسی در شهر تهران مشغول فعالیت می‌شوند.

حریرچی با بیان اینکه ناوگان آمبولانس کشور به طور کامل بازسازی شده است، خاطرنشان کرد: بعد از طرح تحول سلامت بالغ بر ۲۰۰۰ دستگاه آمبولانس جدید بین پایگاه های اورژانس توزیع شده و این درحالی است که ۹۰۰دستگاه دیگر نیز تا چند ماه آینده به ناوگان اورژانس کشور اضافه خواهد شد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، این وزارتخانه نگاه ویژه‌ای به استان سیستان و بلوچستان دارد؛ به طوری که دراین دوره بالغ بر۶۰۰ طرح عمرانی درحوزه بهداشت و درمان در این استان اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است که پایگاه‌های بهداشتی، بیمارستان‌ها، مراکز اورژانسی و زایمان و کلینیک‌های ویژه از جمله آن‌هاست.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت برای افتتاح چند طرح از جمله اورژانس هوایی و پایگاه اورژانس چابهار با ۲۲ آمبولانس که شهرستان‌های چابهار و کنارک را پوشش می‌دهد به چابهار سفر کرده است.



دیدگاهها بسته شده است.