شورای امنیت به قطعنامه ضدشهرک سازی رژیم صهیونیستی رأی مثبت داد


شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ضد شهرک سازی رژیم صهیونیستی رأی مثبت داد.

به گزارش عرصه، شورای امنیت سازمان ملل در اقدامی بی سابقه به قطعنامه پیشنهادی مصر در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی و درخواست برای توقف آن رأی مثبت داد.

۱۴ عضو شورای امنیت به این پیش نویس رأی مثبت دادند و آمریکا به آن رأی ممتنع داد.

این برای اولین بار از ۳۶ سال گذشته به این سو است که آمریکا قطعنامه ای درباره شهرک سازی رژیم صهیونیستی را وتو نمی کند.

تصویب این قطعنامه در حالی بود که مصر خواستار تعویق زمان رأی گیری در خصوص این قطعنامه برای رایزنی های بیشتر شده بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، روز پنجشنبه و ساعاتی پیش از رای‌گیری شورای امنیت سازمان ملل درباره پیش‌نویس پیشنهادی مصر علیه رژیم صهیونیستی، گفته بود: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره اسرائیل باید وتو شود. تصویب این قطعنامه اسرائیل را در جایگاهی بسیار ضعیف در مذاکرات قرار می‌دهد و بسیار ناعادلانه است.

السیسی ‌و ترامپ نیز پیش از این در خصوص قطعنامه ارائه شده در شورای امنیت در خصوص شهرک سازی صهیونیست ها در اراضی اشغالی نیز گفتگو کرده و بر اهمیت دادن فرصت به دولت جدید آمریکا برای تعامل با تمامی ابعاد مسأله فلسطین در راستای دستیابی به راهکاری جامع و نهایی برای این مسأله تاکید کرده بودند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نیز در پیامی در صفحه توییتر خود نوشته بود امریکا باید این قطعنامۀ ضد اسرائیلی را وتو کند.

این پیش‌نویس از رژیم صهیونیستی می‌خواهد تا فورا و بطور کامل همه فعالیت‌های شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، ازجمله قدس شرقی را متوقف کند.

امریکا در سال ۲۰۱۱ نیز پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت در محکومیت ادامه شهرک‌سازی رژیم اسرائیل را وتو کرده بود.



دیدگاهها بسته شده است.