اظهارنظری درباره بخش کودکان منشور حقوق شهروندی

شهرام شفیعی با اشاره به منشور حقوق شهروندی به عرصه گفت: تشکیل یک صندوق بزرگ غیردولتی و مطلقا مردمی برای حمایت از کودکان ایرانی در همه زمینه‌های لازم بدون طبقه‌بندی آنان به بی‌بضاعت، کودکان کار، بی‌سرپرست، دارای بیماری‌های خاص و … یک اقدام مردمی بزرگ است؛ اقدامی با همکاری همه اقشار، اقوام و نگرش‌ها. این صندوق در حمایت از همه کودکان ایرانی در موارد خاص و عام  و پشتوانه‌ای برای برنامه‌ریزی‌های کلان خواهد بود.

این نویسنده و طنزپرداز ضمن قدردانی از رئیس‌جمهور تاکید کرد: این خادم کوچک بچه‌های ایران در هنگام انتخابات ریاست جمهوری نامه‌ای به کاندیداهای محترم تقدیم کردم که حاوی دعوتی به عنایت بیشتر به اصالت توجه به بچه‌ها در همه بر نامه‌ریزی‌ها و اقدامات بود. در آن نامه خواهشی کردم که رئیس‌جمهور آینده، دست کم یک ساعت در شبانه‌روز، مطلقا رئیس‌جمهور بچه‌ها باشد.

شفیعی تصریح کرد: اکنون خرسندم که در منشور حقوق شهروندی بخشی مستقل و مجزا به حقوق کودکان ایرانی اختصاص داده شده ولی بهتر است این بخش چنین کلی‌گویانه نباشد. حتی کمیت و حجم چنین بخشی در هر سندی، گویای توجه و تامل بیشتر به اهمیت کودکان خواهد بود. استحکام و وسعت شمول این بند، محتاج نظرخواهی‌های بیشتر است.



دیدگاهها بسته شده است.