ایجاد ۲۵ پایگاه هوایی اورژانس در کشور

به گزارش عرصه، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم افتتاح ۴ پایگاه اورژانس هوایی با حضور در جمع خبرنگاران، اورژانس را یکی از خدمات مهمی دانست که باعث کاهش مرگ و میر و آرامش جامعه می‌شود.

وی افزود: ما مجموعه ارزشمند اورژانس را داریم که البته کاستی‌هایی هم دارد، اما سعی کرده‌ایم این کمبودها را به حداقل برسانیم و ناوگان اورژانس را تجهیز کنیم؛ به طوری که در این دولت ۲۴۰۰ آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شود و پایگاه اورژانس هوایی را نیز گسترش می‌دهیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه باید ۴۵ پایگاه اورژانس هوایی در کشور داشته باشیم، گفت: با افتتاح ۴ پایگاه اورژانس هوایی در  چابهار، زنجان، البرز و یزد و راه‌اندازی مجدد اورژانس هوایی استان فارس، تعداد پایگاه‌های اورژانس هوایی ما در کشور به ۲۵ پایگاه رسیده است و امیدواریم بتوانیم در این دولت این بالگردها را به ناوگان اورژانس اضافه کنیم و شاهد ورود بالگردهای ویژه حمل بیمار باشیم؛ چراکه این موضوع باعث مرگ و میر کمتر در بین افراد با توجه به حجم بالای تصادفات در کشور می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه تاکنون ۵۵۰۰ نفر در کشور از طریق بالگردهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند، ادامه داد: بر این اساس حتما افرادی با استفاده از این خدمت از مرگ نجات یافتند و معلولیت کمتری اتفاق افتاده است.

وی در پاسخ به اینکه بالگردهای ویژه اورژانس را قرار است از کدام کشور خریداری کنید؟ گفت: اینکه این بالگردها از کدام کشور بیایند مشخص نیست، اما امیدواریم شاهد عملی شدن این موضوع باشیم. البته باید توجه کرد که آنچه که در حال حاضر به عنوان بالگرد در ناوگان اورژانس کشور داریم کم توان نیستند، اما بالگردهای ویژه اورژانس سرعت‌شان بیشتر است و می‌توانند در هر نقطه‌ای از شهر فرود بیایند، اما بالگردهای کنونی نیز خدمات را ارائه می‌دهند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگری درباره ایمنی بالگردهای کنونی اورژانس گفت: من نمی‌توانم در این زمینه اظهارنظر کنم؛ چراکه متخصص این رشته نیستم. در عین حال باید توجه کرد که ما دو حادثه برای این بالگردها داشته‌ایم که در هر دوی آنها اشتباه شخصی نقش زیادی را داشته است. به عنوان مثال در حادثه برخورد بالگرد با دکل برق در شیراز، بالگرد بدون اینکه دید در شب داشته باشد، در ساعات تاریک پرواز کرده بود. در شمال نیز خطای خلبان منجر به حادثه شده بود که متاسفانه باعث فوت‌شان شد. البته قطعا خلبان تصمیمش قصد به کمک بوده است.



دیدگاهها بسته شده است.