ابوترابی‌فرد به تماشای تمرین ارکستر سمفونیک رفت

به گزارش عرصه، در این تمرین که صبح امروز (پنجم دی‌ماه)‌در تالار رودکی برگزار شد افرادی مانند علی مرادخانی – معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -، فرزاد طالبی – مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد – و علی‌اکبر صفی‌پور – مدیرعامل بنیاد رودکی – حضور داشتند.

سمفونی آزادگان (سرزمین دلاوران) توسط احمد پژمان خلق شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد پس از دیدن این تمرین در سخنانی اظهار کرد: همان‌طور که در بیانات مقام معظم رهبری نیز اشاره شده زبان هنر، زبان اثرگذار و ماندگاری است. ما اگر بتوانیم از ارزش‌های فرهنگی و هنری که از آن برخوردار هستیم، برای انتقال ارزش‌های ملی و اسلامی استفاده کنیم، گام بلند و ماندگاری برداشته‌ایم.

وی ادامه داد: در تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس به عنوان یک ارزش و اثر برجسته ماندگار بی‌بدیل اسلامی و ملی خلق شد. به گمان من دفاع مقدس آیینه شفاف و روشنی از ارزش‌هایی است که ملت ایران به عنوان یک ملت اسلامی تقویت‌شده در مکتب قرآن، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت او از آن برخوردار بوده است. تمام این ارزش‌ها در دفاع مقدس و در رویارویی با نظام حاکم بر جهان و قدرت‌هایی که در نظام سلطه ایفای نقش می‌کنند به نمایش گذاشته شده است.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: یکی از برگ‌های زرین و پرافتخار دوران ماندگار دفاع مقدس، اسارت و آزادگی است. این برگ آنقدر زیباست که حتی مزدورانی که رزمندگان ما را در اسارت داشته‌اند به استقامت، اقتدار، پایمردی و ایستادگی آن‌ها در کنار ارزش‌های انقلاب، اذعان کرده‌اند.

او با اشاره به سمفونی آزادگان (سرزمین دلاوران)، بیان کرد: اثر ارزشمند استاد برجسته آقای پژمان که توسط استاد کارآزموده آقای روحانی خلق و اجرا می‌شود، یک اثر زیبای هنری برآمده از ظرفیت‌های ملی ما برای تبیین و ترسیم گوشه‌ای از زیبایی‌ها و ارزش‌های تاریخ اسارت و بزرگی آزادگان افتخارآفرین است.

نایب‌رئیس مجلس نهم در پایان صحبت‌های خود از بنیاد رودکی، دفتر موسیقی وزارت ارشاد و تمام کسانی که در خلق این اثر تلاش کرده و نیز افرادی که شعرهای زیبایی را در این زمینه سروده‌اند تشکر کرد.

در ادامه علی مرادخانی – معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – بیان کرد: ما افتخار داریم و خوشحال هستیم که نقشی هر چند کوچک را در سپاس از آزادگانی که همه هستی خود را برای این سرزمین داده‌اند، ایفا می‌کنیم. حوزه هنر وظیفه دارد برای همه کسانی که در این کشور زحمت کشیده‌اند، آنچه را در حیطه دارد، آنگونه که شایسته است در اختیار بگذارد. آثاری مانند این سمفونی نشان می‌دهد که هنر ما و هنرمندان ما متعهد هستند که اینگونه پاس می‌دارند انچه را که به درستی در این کشور اتفاق افتاده است. همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز گفته‌اند این اتفاقات با هنر جاودانه خواهند شد.

او افزود: من فکر می‌کنم همانطور که کاری که آقای پژمان برای سمفونی «خرمشهر» کردند و یک شعر مردمی را به اثری هنری تبدیل کردند این کار نیز در آینده هرجا از آن یاد شود بخشی از جاودانگی حماسه‌های این ملت را به خوبی نشان خواهد داد. کم پیش می‌آید دوستانی که در زمینه‌های مختلف کار می‌کنند این گونه به هنر توجه نشان دهند. ما خیلی به آقای ابوترابی‌فرد زحمت دادیم و از ایشان تقدیر  می‌کنیم و سپاسگزاریم.

سپس شهرداد روحانی با بیان اینکه دو افتخار نصیب او شده است، اظهار کرد: اول اینکه این اثر برای عزیزانی نوشته شده که با ازجان گذشتگی خود باعث شدند یک وجب از خاک این سرزمین از دست نرود. افتخار دوم نیز این است که دوست عزیزم احمد پژمان این اثر را نوشته است.

او ادامه داد: زمانی که این سمفونی را با اعضای ارکستر سمفونیک تهران و گروه کر تمرین می‌کردم متوجه شدم که آن دوران (اشاره به دوران دفاع مقدس و آزادگان) به خوبی در این اثر خود را نشان داده است و من مطمئن هستم که سمفونی آزادگان (سرزمین دلاوران) جاودانه خواهد بود.

به گزارش عرصه، این سمفونی ۱۳ دی‌ماه ساعت ۲۰ در تالار وحدت تهران رونمایی خواهد شد.



دیدگاهها بسته شده است.