کاوش غار انجیری مرودشت با همکاری ايران و ژاپن

‌به گزارش ايسنا، به نقل از روابط عمومي ميراث فرهنگي فارس، مصيب اميري گفت: عمليات كاوش غار انجيري شهرستان مرودشت از ۵ دي‌ماه آغاز شده و تا اول بهمن‌ماه ادامه دارد.

او اضافه كرد: سرپرستي اين گروه كاوشگر باستاني را به شكل مشترك دكتر سونيا شيدرنگ از ايران و دكتر يوشيرو نيشياكي برعهده دارند و فريدون بيگلري به عنوان مشاور علمي و راهبردي آنان را همراهي مي‌كند.

اميري گفت: اعتبار این پروژه از ابتدا تا پایان عملیات کاوش توسط موزه دانشگاه توکیو تامین می‌شود و پس از پایان عملیات کاوش، اشیا موزه‌ای و مطالعاتی به دست آماده به امین اموال اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تحویل خواهد شد.

مديركل ميراث فرهنگي فارس گفت: نتایج پژوهش‌های میدانی به صورت مقاله تحلیلی برای چاپ در مجله علمی-پژوهشی پژوهشکده باستانشناسی ارائه می‌شود.

اميري يادآور شد: گروه باستانشناسي ژاپني در راستاي اجرايي شدن يادداشت تفاهم مبادله شده بين پژوهشگاه ميراث فرهنگي كشور و موزه دانشگاه توكيو، به شيراز سفر كرده است.

براساس اين گزارش، غار انجیری در ۶۰ کیلومتری شمال شرق شهر مرودشت، شمال غربی روستای شاهیجان علیا و شمال شرقی روستای شاهیجان سفلی واقع شده و در تاریخ ۲ آبان ماه سال ۸۲ با شماره ۱۰۵۴۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.



دیدگاهها بسته شده است.