بکارگیری ۱۴۰۰ دندانپزشک در کشور/ افزایش سهم خدمات دولتی دندانپزشکی

به گزارش عرصه، حمید صمدزاده در مراسم افتتاح مجتمع دندانپزشکی امام‌ صادق (ع) رفسنجان اظهار کرد: هماهنگی بین‌بخشی و برون‌بخشی در شهرستان رفسنجان خیلی خوب است و سبب تسریع در راه‌اندازی این مجتمع شده است.

وی افزود: اقدامات فوق‌العاده‌ای در حوزه دهان و دندان در طول دو سال گذشته انجام شده و در کمتر از دو سال ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز بهداشتی‌ درمانی یا خدمات جامع سلامت در سراسر کشور از لحاظ فضا و تجهیزات بازسازی شده است.

مدیرکل اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت تصریح کرد: در حدود ۳۰ سال گذشته در مراکز بهداشتی اتفاقی به لحاظ امکانات و تجهیزات نیفتاده بود، اما امروز توانستیم علاوه بر تجهیز مراکز ۱۴۰۰ دندانپزشک را در کل کشور به‌ کار گیریم که قدم بسیار بزرگی است.

صمدزاده ادامه داد: تا پیش از این ۸۰ درصد مراکز به‌ ویژه مراکز روستایی ما خالی از ارایه دهندگان خدمات دندانپزشکی بود و روستاییان از بسیاری از خدمات محروم بودند که با توجه به طرح تحول نظام سلامت گام‌های بلندی در حوزه بهداشت دهان و دندان برداشته شده و افراد زیادی می‌توانند از خدمات این حوزه بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: ساختار نرم‌افزاری ثبت خدمات در سیستم سطح یک و دو راه‌اندازی شده و می‌توانیم اطلاعات افراد و خدماتی که ارائه شده را به روز داشته باشیم.

مدیرکل اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی مراکز تجمیع خدمات دندانپزشکی و راه اندازی مجتمع دندانپزشکی امام ‌صادق (ع) رفسنجان یادآور شد: ۴۸ مرکز مشابه این مرکز در یک‌ سال و نیم گذشته در کشور راه‌اندازی شده و امیدواریم تعداد آن به ۱۰۰ مرکز برسد که حداقل ۷ تا ۸ یونیت در آن وجود دارد.

صمدزاده خاطرنشان کرد: سهم بخش دولتی در ارائه خدمات حوزه دندانپزشکی تا پیش از طرح تحول ۸ درصد بود، اما الان توانستیم این سهم را به ۲۵ درصد برسانیم.

وی با اشاره به ارائه خدمات رایگان به جامعه هدف و روستاییان، عنوان کرد: در مراکز شهری با ۳۰ درصد تعرفه دولتی خدمات دندانپزشکی ارائه می‌شود و هر منطقه‌ای که محروم باشد نیز با مجوزی که دریافت می‌کنند، می‌توانند خدمات رایگان دریافت کنند.

مدیرکل اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت باتوجه به گستردگی و بزرگی چالش‌ها و ضعف‌هایی دارد که باید نقاط ضعف را برطرف کنیم و نباید ناجوانمردانه این طرح را زیر سؤال ببریم که امیدواریم با پیگیری هایی که انجام می شود این طرح تداوم داشته باشد.

مدیرکل اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه از لحاظ پیشگیری اتفاقات خوبی در مدارس افتاده است، ابراز داشت: تا پایان سال تحصیلی ۹۵ – ۹۶ دو نوبت دیگر برنامه وارنیش فلوراید برای دانش آموزان داریم.
 



دیدگاهها بسته شده است.