بیانیه بدون امضاء و شماره کمیسیون امنیت ملی درباره سخنان ظریف


ظهر امروز بیانیه ای منتسب به کمیسیون امنیت ملی در راهروهای مجلس میان خبرنگاران پخش شد که امضاء و شماره ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از پایان جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی بیانیه ای با عنوان بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در راهروهای مجلس در میان خبرنگاران توزیع شد که در آن به اتفاقات اخیر در این کمیسیون و حواشی پیش آمده در ارتباط با سخنان وزیر امور خارجه اشاره شده است.

هر چند این بیانیه بدون سربرگ رسمی کمیسیون امنیت ملی و نیز بدون شماره، تاریخ و یا اسامی امضاء کنندگان منتشر شده است، اما سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به اصرار آنان درباره صحت و سقم این بیانیه، تنها به بیان این جمله بسنده کرد که اگر رئیس کمیسیون گفته این بیانیه کمیسیون است، پس حتماً بیانیه رسمی کمیسیون است!

نقوی حسینی ضمن ابراز بی اطلاعی از تهیه این بیانیه و نیز امضاء کنندگان آن، این جمله را تکرار کرد که اگر رئیس کمیسیون این بیانیه را تائید کرده، پس حتماً بیانیه رسمی کمیسیون است.

در این بیانیه آمده است: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان یکی از مهمترین کمیسیون های مجلس از حساسیت ها و ظرافت های ویژه ای برخوردار است که عدم توجه به قواعد حاکم بر آن می تواند به منافع ملی نظام ضربه بزند.

حضور منظم وزرای خارجه، اطلاعات، کشور و دفاع و فرماندهان نیروهای مسلح در این کمیسیون، نشاندهنده میزان اهمیت حفظ اسرار نظام در این جایگاه مهم است.

حادثه تلخی که هفته گذشته پس از جلسه مشترک وزیر محترم امور خارجه و معاونین این وزارتخانه و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اتفاق افتاد، هنجارشکنی و حاشیه سازی بی منطقی بود که اکثریت قریب به اتفاق اعضای کمیسیون نسبت به آن معترض هستند.

عدم توجه به ضرورت حفظ مطالب مطرح شده در آن جلسه و اصرار بر افشا و انتشار آن به صورت ناقص و گزینشی، گناهی است نابخشودنی و خدمتی است به دشمنان انقلاب اسلامی که مراجع ذیصلاح باید به آن رسیدگی کنند.

سخنی که وزیر محترم امور خارجه در این جلسه اعلام کرد، نه اشتباه در برجام بود و نه اشتباهی در سیاست های راهبردی نظام، بلکه صرفاً اشاره ای بود به یک اشتباه در اعلام موضع.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن ابراز تاسف از این واقعه تلخ، بر ضرورت وحدت و همدلی آحاد مردم و مسئولین و همه دستگاه های ذیربط به منظور پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و منافع ملی تاکید می کنند.

گفتنی است این بیانیه توسط علیرضا رحیمی نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی در بین خبرنگاران پخش شد و وی نیز با وجود اصرار خبرنگاران برای اعلام اسامی امضاء کنندگان این بیانیه، از بیان جزئیات خودداری کرد.

براساس این گزارش، محمدجواد ظریف هفته گذشته با حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتماد به وعده وزیر خارجه آمریکا در  موضوع تمدید تحریم های ایران(قانون ایسا) را اشتباه خود عنوان کرده و گفته بود مسئولیت این خطا را می پذیرد.



دیدگاهها بسته شده است.