تصمیم آمریکا برای تسلیح گروه‌های مسلح سوری خصمانه است


سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن خصمانه خواندن تصمیم آمریکا برای تسلیح گروه های مسلح در سوریه، گفت: دولت اوباما تلاش می کند تا پیش از واگذاری قدرت به «ترامپ»، اوضاع را در جهان پیچیده کند.

به گزارش عرصه به نقل از پایگاه لبنانی النشره، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی از تصمیم ایالات متحده آمریکا برای تسلیح گروه های مسلح سوری به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص اظهار داشت: تصمیم واشنگتن برای تسلیح گروه های مسلح در سوریه اقدامی خصمانه محسوب می شود.

زاخاروا همچنین اعلام کرد: این اقدام آمریکا به صورت مستقیم هواپیماهای روسی و دیپلمات‌ها و نظامیان روسی مستقر در سوریه را تهدید می کند. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: این اقدام آمریکا همچنین خطری برای سفارت روسیه در سوریه به شمار می رود، چرا که سفارتخانه مسکو در دمشق بارها هدف حملات نظامی توسط گروه های مسلح قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: دولت اوباما تلاش می کند تا پیش از واگذاری قدرت به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا، اوضاع را در جهان پیچیده کند.

گفتنی است، ایالات متحده آمریکا قصد دارد در ادامه حمایت های خود از گروه های تروریستی مستقر در سوریه، تحت پوشش کمک نظامی به گروه های مسلح به اصطلاح میانه رو، تکفیریها را به تسلیحات پیشرفته نظامی تجهیز کند.



دیدگاهها بسته شده است.