فعالیت‌های غیرمجاز عتبات، بحث اصلی معارفه سرپرست سازمان حج

به گزارش عرصه، در مراسم تودیع سعید اوحدی که عصر روز دوشنبه (ششم دی‌ماه) با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری و مدیران حج و زیارت برگزار شد، سعید اوحدی بدون ارائه گزارش از عملکرد خود گفت:‌ در جلسه شورای معاونان گزارشی را ارائه کردم که اکنون بنا ندارم دوباره این کار را انجام دهم. از طرفی اعتقاد قلبی‌ام این است که آنچه به دست آمده، حاصل همت بلند همه همکاران در این سازمان بوده و دلیلی ندارد حاصل عملکرد آنها از زبان الکن بنده به خودشان ارائه شود.

او سپس با شرح فاجعه منا و برخوردهای تحکم‌آمیز سعودی‌ها با این مصیبت به سه اصل مهم که عصاره سه سال تجربه در این سازمان دانست اشاره کرد و افزود: نقش مقام معظم رهبری، انسجام در مجموعه حج و زیارت و ظرفیت عظیم کارآمد نیروهای انسانی متعهد و ولایتمدار که در سخت‌ترین شرایط با وجود تعلیق حج و عمره و حتی قانون‌شکنی‌های برخی وفادار مانده‌اند، سه عامل مهم دستیابی به اهداف و قله‌ها افتخار و عبور از هر چالشی است که باید به آنها متوسل شویم.

به گزارش عرصه، حمید محمدی – سرپرست جدید سازمان حج و زیارت – نیز در سخنانی بیان کرد: ما نمی‌خواستیم بدون آقای اوحدی در این سازمان باشیم، چرا که در اصل انگیزه آمدنم به این سازمان فقط در کنار ایشان بودن بود.

او با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های زیارتی در عتبات عالیات افزود: امروز که حج و عمره تعلیق شده و جمعیت زائران عتبات رو به افزایش است، می‌فهیم که حرکت‌های انجام شده برای توسعه زیرساخت چقدر مهم بوده  است.

محمدی گفت: قرار است مسیر قبلی ادامه داده شود تا تصمیم دیگری بگیرند.

وی با اشاره به فعالیت‌های غیرمجاز در عتبات عالیات اظهار کرد: با وجود قوانین و مصوبات مختلف در مراجعی چون شورای عالی امنیت ملی، اما کماکان شاهد فعالیت‌های غیر مجاز در این حوزه هستیم. امیدواریم با حمایت وزیر این مشکل حل شود.

محمدی افزود: البته با در نظر گرفتن حق زائر می‌دانیم باید ظرفیت‌ها ارتقا یابد تا علاوه‌بر اقدامات قانونی، به نوعی با ارتقا خدمات و ظرفیت مانع جریان‌های غیرمجاز شویم.

رضایی، مدیر حج و زیارت قم به نمایندگی از مدیران استان‌ها متنی را برای تقدیر از تلاش‌های سعید اوحدی و در حمایت از سرپرست جدید قرائت کرد.

همچنین در این مراسم توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح تقدیر نفیسی به اوحدی اهدا و حکم سرپرستی حمید محمدی در سازمان حج و زیارت نیز به وی اعطا شد.

همچنین از سوی بعثه مقام معظم رهبری و رییس بنیاد شهید، لوح‌های جداگانه تقدیر به رییس پیشین سازمان حج و زیارت اهدا شد.



دیدگاهها بسته شده است.