کنگره بزرگداشت آیت‌الله واعظ طبسی در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش عرصه، به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام ایزدی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: اداره کل اوقاف خراسان رضوی با همکاری آستان قدس رضوی و مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان کنگره عالم واقف و مجاهد آیت‌الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی(ره) را در اسفندماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف از این کنگره ترویج فرهنگ وقف و معرفی علمای واقف است تصریح کرد: اولین همایش عالم واقف در سال گذشته با بزرگداشت یاد مرحوم آیت‌الله حاج حسنعلی مروارید برگزار شد.

ایزدی افزود: امسال با عنایت به شخصیت ارزشمند و خدمات قابل توجه آیت الله واعظ طبسی، کنگره‌ای در بزرگداشت آن عالم واقف ومجاهد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان با بیان اینکه موضوعات فراخوان آثار در موضوعات حوزوی و انقلابی، مدیریتی و خدمات فرهنگی و وقف و امور خیریه است، اظهار کرد: ولایت‌پذیری آیت‌الله واعظ طبسی در دوران امام و رهبری و نقش وی در پیروزی انقلاب و ادامه نهضت، نقش آیت الله واعظ طبسی در حوزه علمیه و انقلابی نمودن حوزه و شاخصه‌های مدیریتی آن عالم وارسته از موضوعات فراخوان ارسال آثار این کنگره است.

 وی افزود: خدمات فرهنگی آیت الله واعظ طبسی در آستان قدس رضوی، ابعاد شخصیتی ایشان، ترویج فرهنگ وقف با اجرای نیات واقفین توسط آیت الله واعظ طبسی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در عملکرد آیت الله واعظ طبسی و توسعه آستان قدس رضوی با موقوفات ایشان از دیگر موضوعات این کنگره است.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب کتاب، مقاله، شعر، داستان کوتاه، نرم افزار، اپلیکیشن، فیلم کوتاه، عکس، پوستر تا ۲۵ بهمن ماه سال جاری به دبیرخانه همایش به نشانی خیابان آبکوه، بین آبکوه ۲ و ۴، اداره کل اوقاف استان و یا به نشانی پست الکترونیکی alemevaghef@gmail.com ارسال کنند.



دیدگاهها بسته شده است.