گذرِ «هفت جاده» از گردشگری ایران و روسیه

به گزارش عرصه، فصلنامه گردشگری «هفت جاده» در آغاز راه و برای اولین شماره، به توسعه گردشگری میان ایران و روسیه، معرفی جاذبه‌های توریستی دو کشور، مشترکات فرهنگی، مراسم‌ها، سنت‌ها، شهرهای پربازدید، و … پرداخته است.

این فصلنامه با رویکردی نو نسبت به نمایش جاذبه‌های گردشگری در ایران و پردازشی مفصل به تصاویر ثبت‌شده از بهترین عکاسان این حوزه، ضمن به تصویر کشیدن زیبایی‌های کشورمان، به بررسی زیباشناسانه کشور در غالب عکس‌ها پرداخته است.

«هفت جاده» در هر شماره مشترکات فرهنگی، هنری، اقتصادی، گردشگری و … میان ایران و سایر کشورها را بررسی خواهد کرد که در شماره نخست، کشور روسیه به عنوان مقصد گردشگری رو به توسعه برای مسافران ایرانی مورد توجه بوده است.

در بخش معرفی ایران برای مخاطبان روس، این فصلنامه به معرفی خلیج فارس، سافاری و اسکی در ایران، یلدا و نوروز، عروسی ترکمن‌ها، مراسم عروسی در بلوچستان، رقص کُردی، لباس‌های سنتی، گردشگری در زیرزمین و قنات‌ها، آشنایی با اصفهان، کیش، یزد، کرمان و … پرداخته است.

همچنین معرفی هتل‌ها و سوغات روسیه، کلمات و واژه‌های مشترک میان دو زبان فارسی و روس، لباس‌های سنتی روسیه، آشنایی با شهرهای مسکو و سوچی و اشاره به برگزاری جام‌جهانی در روسیه از جمله مطالبی هستند که برای مخاطبان فارسی‌زبان و سفردوستان ایرانی در نظر گرفته شده است.

این فصلنامه‌ی دوزبانه به مدیر مسئولی آرشین بختیاری و سردبیری پریسا رقمی و با مدیریت هنری سیوا شهباز در ۲۵۰ صفحه تمام‌گلاسه به قیمت ۲۵ هزار تومان برای دوستداران سفر و علاقه‌مندان حوزه گردشگری در دسترس خواهد بود.



دیدگاهها بسته شده است.