آزادسازی حلب هم فرصت است و هم تهدید


کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: مسئله آزادسازی حلب توأمان هم تهدید است و هم فرصت و هر چه زمان رو به جلو می رود فرصت ها کمتر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا فرجی راد کارشناس مسائل غرب آسیا در نشست آثار راهبردی آزادسازی حلب که بعدازظهر سه شنبه در محل شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد، اظهار داشت: از زمانی که روسیه وارد مسئله سوریه شد این موضوع جنبه بین المللی به خود گرفت، روسیه فکر می کرد می تواند موضوع سوریه را سریع حل کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در مسائلی که جنبه بین المللی پیدا می کند قدرت های عرصه بین الملل باید به یک توافقی با یکدیگر برسند و در غیر این صورت پایانی برای هیچ کدام قابل تصور نیست چرا که به نبرد هسته ای منجر می شود.

وی افزود: روسیه برای حل و فصل مسئله سوریه از طریق مذاکره عجله دارد و معتقد است که توازن ژئوپلتیکی هم باید برقرار باشد و می داند که به تنهایی نمی تواند مسئله سوریه را به پایانی برساند.

فرجی راد با بیان اینکه مسئله آزادسازی حلب هم فرصت است و هم تهدید، اظهار داشت: هر چه زمان رو به جلو می رود فرصت ها نسبت به تهدیدات کمتر می شود و این امکان وجود دارد که قدرت های بین المللی چون آمریکا و روسیه با در نظر گرفتن اینکه قبل و بعد از انتخابات آمریکا از طریق گروه هایی با یکدیگر در حال رایزنی هستند به توافقاتی با هم برسند.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: مسئله بحران سوریه چون بین المللی شده قدرت های بین المللی هم تصمیم گیرنده نهایی هستند و البته نباید قدرت های منطقه ای را بی تاثیر قلمداد کرد و در مسئله حلب باید مراقب باشیم که این موضوع به تهدیدی برای ما تبدیل نشود.



دیدگاهها بسته شده است.