دستگیری ۲ متهم انفجار مقابل دفترسیاسی حزب دمکرات کردستان در اربیل

اداره‌ امنیت اقلیم کردستان عراق از دستگیری دو متهم انفجار در مقابل دفتر سیاسی حزب ضد انقلاب موسوم به دمکرات کردستان (ایران) خبر داد.

به‌ گزارش عرصه به‌ نقل از رسانه‌ های اقلیم کردستان عراق، اداره‌ امنیت داخلی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که‌ دو نفر را به‌ اتهام انفجار مقابل دفتر سیاسی حزب موسوم به دمکرات کردستان (ایران) در شهر «کویه‌» دستگیر کرده‌ است.

در این بیانیه‌ از این دو نفر با حرف (ش.ع) و (پ. گ) یاد شده‌ است، اما در بیانیه‌ تاکید شده‌ است که‌ متهم اصلی موفق به‌ فرار شده‌ است و همچنان متواری است.

گفتنی است که‌ چند روز پیش در مقابل دفتر سیاسی حزب موسوم به دمکرات ایران دو انفجار پی در پی روی داد که‌ به‌ موجب آن ۷ نفر از اعضای این حزب ضد انقلاب کشته‌ و ۱۴ نفر دیگر هم زخمی شدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده‌ نگرفته‌ است. اگرچه‌ مقامات بلند پایه‌ حزب به‌ همان روال گذشته‌ خویش کشورمان را متهم به‌ هرگونه‌ شکست خویش کردند، اما آنچه‌ جای بسی شگفتی است این نکته‌ است که‌ این انفجار بعد از عبور از ۴ ایستگاه‌ بازرسی انجام شده‌ است و خود آنها هم تاکید کردند که‌ متهم کردن آنها تنها بر پایه‌ فرضیات و تجارب گذشته‌ آنهاست.

مصطفی مرادی، جانشین دبیرکل این حزب به‌ باس نیوز اعلام کرد: کسانی که‌ این کار را انجام داده‌اند، به‌ محل زندگی و چگونگی کارهای ما آشنا بودند، آنها ما را به‌ خوبی می شناختند و عضوی از ما بودند، به‌ همین دلیل امکان آن می رود که‌ حتی دوست، عضو و یا عضوی از خانواده‌ اعضاء حزب ما باشند چون تنها کسی می تواند این کار را انجام دهد که‌ بتواند به‌ پیش ما هم بیاید.

شایان ذکر است که‌ حزب دمکرات شاخه‌ دوم حزب موسوم به دمکرات ایران است که‌ در چند ماه‌ گذشته‌ مخالفت غیر علنی خویش را با آغاز مجدد عملیات مسلحانه‌ در ایران اعلام کرده‌ بود و در نهایت به‌ دلیل فشارهای بیرونی، «خالد عزیزی» دبیرکل این حزب به‌ دلیل عدم همراهی با شاخه‌ اصلی حزب به‌ رهبری مصطفی هجری ناچار به‌ استعفا شد.

برخی از صاحب نظران سیاسی در اقلیم کردستان عراق بر این اعتقادند که‌ امکان دارد انفجارهای مذکور کار بخشی از اعضای خود این گروه‌ و یا مخالفان سرسخت ایران باشد تا با این کار ایران را متهم به‌ دست داشتن در این انفجار کنند و حزب مورد نظر را عملا در مقابل انتخاب از پیش تعیین شده‌ مورد نظر خویش قرار داده‌ باشند تا از رویه‌ دفاع از نبرد غیر مسلحانه‌ دست کشد.

گفتنی است که‌ در بیانیه‌ اداره‌ امنیت اقلیم کردستان عراق آمده‌ است که‌ از متهم بودن دو فرد نامبرده‌ مطمئن هستند اما هیچ اشاره‌ ای هم به‌ نام هیچ گروه‌ و کشوری در مرتکب شدن به‌ این اقدام نکرده‌ اند، امری که‌ سئوالات بیشتری را در خصوص بانیان اصلی این انفجارها در ذهن متبادر می کند.

عکس یکی از عوامل انفجار با جانشین «خالد عزیزی»
سمت چپ، یکی از عوامل انفجار در کنار جانشین «خالد عزیزی»



دیدگاهها بسته شده است.