واشنگتن روسیه را به دلیل دخالت در انتخابات آمریکا تحریم می کند


دولت آمریکا تصمیم به تحریم روسیه به دلیل دخالت این کشور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ دارد.

به گزارش عرصه به نقل از سیدنی مورنینگ هرالد، دولت آمریکا در حال نهایی کردن طرح تحریم روسیه به دلیل آنچه که آن را دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ می داند است.

از سوی دیگر در سنا نیز اقداماتی در رابطه با تحریم روسیه در حال انجام است. در همین رابطه سناتور «لیندسی گراهام» اعلام کرد: سنا بر این باور است که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر امریکا مداخله کرده است.

گراهام در گفتگو با شبکه سی‌ ان‌ ان گفت: ایالات‌ متحده ۱۰۰ سناتور دارد. من می‌گویم که ۹۹ درصد از ما معتقدیم که روس‌ها در انتخابات مداخله کرده اند و ما قصد داریم کاری در این درباره انجام دهیم. قصد داریم تحریم‌هایی را علیه شخص پوتین و حلقه نزدیکان وی به دلیل دخالت در انتخابات، اعمال کنیم.

این سناتور امریکایی همچنین روسیه را به دخالت در انتخابات سایر کشورهای جهان نیز متهم کرد.

موضوع مداخله روسیه در انتخابات آمریکا از پیش از برگزاری انتخابات هشتم نوامبر و با افشای هک شدن ایمیل کمیته ملی حزب دموکرات مطرح شد. اما در همان زمان «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد، گزارش‌هایی که اخیرا درباره مداخله روسیه در هک کردن و انتشار ایمیل‌های کمیته مرکزی حزب دموکرات منتشر شده، «پوچ و بی‌معنا» بوده و تلاشی برای «استفاده جنون آمیز» از مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.



دیدگاهها بسته شده است.