۱۵۰۰خانه در نردین آسیب دیدند/ زلزله تلفات جانی نداشت

میامی – سرپرست فرمانداری میامی درباره آخرین وضعیت بررسی خسارات زلزله روستای نردین، گفت: یک هزار و ۵۰۰ منزل مسکونی در این روستا خسارات کلی و جزئی دیده اند.

محمد مهدی کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته درباره زلزله شب گذشته نردین در ۱۰۰کیلومتری شمال میامی، ابراز داشت: این روستا به کانون زمین لرزه در حوالی مینودشت گلستان بسیار نزدیک است و این امر باعث وحشت اهالی و وارد شدن خساراتی به منازل مسکونی شد که عمدتا این خسارات شکاف ایجاد شده در سقف و دیوارهای منازل مسکونی هستند.

وی با اشاره به ریزش سقف برخی منازل در این روستا افزود: خوشبختانه این دو زمین لرزه که قدرت آن ۴.۷ و ۳.۵ در مقایس ریشتر عنوان شد به تاسیسات روستا خساراتی وارد نکرده و عمده خسارات به دلیل خشت و گلی بودن منازل مسکونی متوجه این نواحی است که خوشبختانه تلفات جانی و یا جرحی در این حادثه پدید نیامده است.

سرپرست فرمانداری میامی همچنین گفت: حضور عوامل امدادی و اعضای شورای تامین خوشبختانه از همان ساعات اولیه وجود داشت و با توجه به اینکه برخی خانواده ها شب گذشته را در میان بارش باران و سرما در بیرون از منازل مسکونی شان گذراندند، از امروز چادرهای اسکان موقت به خانواده ها تحویل شده است.

کریمی با بیان اینکه میزان خسارات همچنان در دست بررسی است، ابراز داشت: فعلا نمی توان به طور دقیق اظهار نظر کرد اما خسارت وارد شدن به یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای روستایی که در مجموع چهار هزار نفر جمعیت دارد، میزان قابل توجهی است.

وی افزود: اکیپ های کارشناسی و اعضای شورای تامین و مدیریت بحران استانداری سمنان و فرمانداری میامی در مکان نسبت به برآورد خسارات از تمام منازل روستایی حضور دارند و امیدواریم به زودی بتوانیم شمه ای از آنچه در شب گذشته برای روستای نردین رخ داده را دریابیم.



دیدگاهها بسته شده است.