برآورد خسارات زلزله نردین در دست بررسی است

میامی – سرپرست فرمانداری میامی با بیان اینکه برآورد خسارات زلزله نردین در دست بررسی است، ابراز داشت: هنوز نمی توان به طور قطع در خصوص میزان خسارت وارده اعلام نظر کرد.

محمد مهدی کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به کمک های ارائه شده به مردم زلزله زده روستای نردین که بامداد چهارشنبه با زمین لرزه ای به قدرت ۴.۷درجه در مقیاس ریشتر دچار آسیب به منازلشان شدند، ابراز داشت: ۵۰چادر امدادی، ۲۵۰تخته پتو و ۳۵۰چراغ نفتی بین کسانی که خانه هایشان در زلزله نردین آسیب دید، توزیع شده است.

وی افزود: عمده خسارات در منازل مسکونی ترک برداشتن سقف، دیوارها و تخریب برخی منازل خشتی و گلی است که به خاطر بافت قدیمی روستا این مشکلات بروز پیدا کرده است.

سرپرست فرمانداری میامی همچنین گفت: حضور عوامل امدادی و اعضای شورای تامین خوشبختانه از همان ساعات اولیه وجود داشت و با توجه به اینکه برخی خانواده ها شب گذشته را در میان بارش باران و سرما در بیرون از منازل مسکونی شان گذراندند، از امروز چادرهای اسکان موقت به خانواده ها تحویل شده است.

کریمی با بیان اینکه میزان خسارات همچنان در دست بررسی است، ابراز داشت: فعلا نمی توان به طور دقیق اظهار نظر کرد اما خسارت وارد شده به منازل مسکونی قابل توجه است.

وی افزود: اکیپ های کارشناسی و اعضای شورای تامین و مدیریت بحران استانداری سمنان و فرمانداری میامی در مکان نسبت به برآورد خسارات از تمام منازل روستایی حضور دارند و امیدواریم به زودی بتوانیم شمه ای از آنچه در شب گذشته برای روستای نردین رخ داده را دریابیم.

سرپرست فرمانداری میامی با بیان اینکه خوشبختانه زمین لرزه خساراتی به تاسیسات نردین نرسانده است، گفت: تعدادی از مدرسه ها و واحدهای دامداری نیز خسارت دیده و دچار مشکل شده اند اما خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای امدادی، وضعیت این روستای زلزله زده تحت کنترل است.

کریمی افزود: نکته مثبت این حادثه این است که هیچ خسارت جانی و جرحی در پی این زمین لرزه به مردم وارد نشده است.



دیدگاهها بسته شده است.