فرضیه سازی های امنیتی در راستای سرپوش نهادن بر شکست برجام است


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه فرضیه سازی های امنیتی در راستای سرپوش نهادن برشکست برجام است گفت: ایران قبل و بعد از برجام در معرض جنگ قرار نداشته است.

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به استراتژی اصلاح‌طلبان برای ایجاد دو قطبی جنگ و صلح گفت: این ادعاکه جمهوری اسلامی ایران در آستانه جنگ یا درگیری نظامی قبل از برجام بوده و یا حین برجام و یا بعد از برجام باشد، به طور کلی بی‌اساس است. جمهوری اسلامی ایران هیچ موقع در آستانه جنگ نبوده، نیست و نخواهد بود.

نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: اگر استدلال بعضی‌ها این است که چون ایران قبل از تصویب برجام تحت فصل هفتم شورای امنیت سازمان ملل قرار داشته است، قطعنامه‌ای علیه‌ ما صادر شده، بنابراین قبل از تصویب برجام در معرض جنگ قرار داشتیم ، باید بدانند که بعد از برجام هم هنوز ایران تحت فصل ۷ شورای امنیت قرار دارد و همه تصمیمات قطعنامه ۲۲۳۱ تحت فصل هفتم گرفته شده است؛ بنابراین ما هنوز تحت فصل ۷ هستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اگر فصل هفتم موجب جنگ نمی‌شود قبلاً هم همین‌طور بوده است.

نقوی حسینی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌ موقع در آستانه جنگ نبوده و نیست. فکر می‌کنیم برخی دوستان با برجام هم نتوانستند اهداف مورد نظر را محقق یا وعده‌ها را عملیاتی کنند لذا برای اینکه مردم را قانع کنند، برخی اظهارات را بیان می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم سؤال می‌کنند که سه سال و نیم وقت کشور گرفته شد و هزینه‌های زیادی دادیم، اما مشکلات رفاهی، معیشتی و اشتغال حل نشده است. برخی دوستان برای اینکه بتوانند پاسخی داشته باشند، فرضیه‌سازی بی‌اساس در مورد امنیت کشور می کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود تاکید کرد: دستگاه‌های امنیتی و نظارتی کشور اقتدار نظامی و امنیتی ما را به حدی افزایش داده‌اند که کسی به فکر حمله نظامی به ایران نبوده، نیست و نخواهد بود.

به گزارش مهر، رئیس جمهور و برخی از اعضای کابینه و حامیان دولت بارها در سخنرانی های خود دور کردن سایه جنگ را یکی از مهمترین دستاوردهای برجام معرفی کرده اند.



دیدگاهها بسته شده است.