۹ دی نبود، چیزی از انقلاب باقی نمی‌ماند/ فتنه ۸۸ فراموش نمی‌شود


سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر طومار فتنه در واقعه ۹ دی بسته نمی شد، چیزی از انقلاب باقی نمی ماند.

حجت الاسلام احد آزادی خواه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ریشه های شکل گیری حماسه ۹ دی ۸۸ اظهار داشت: حماسه انقلابی مردم در ۹ دی به اعتقادات و باورهای عمیق دینی آنها باز می گردد.

وی ادامه داد: این حماسه فراتر از یک واقعه سیاسی بوده و جنبه سیاسی و جناحی دادن به آن، جفا در حق این حماسه ماندگار است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ۹ دی نماد دفاع از فرهنگ عاشورا است، گفت: در فتنه ۸۸ اختلاف میان دو جریان سیاسی کشور یاد دو فرد مطرح نبود چرا که چنین مسائلی در همه جای دنیا وجود دارد، مسئله اصلی این بود که عده ای مزدور داخلی کمر همت را بر براندازی انقلاب و نظام بسته بودند.

آزادیخواه تصریح کرد: همت این افراد بر پا گذاشتن روی خون شهدا و تمرد از ولی فقیه و امیدوار کردن نظام سلطه استوار شده بود و تلاش می کردند ا شکاف و فاصله عمیقی میان مردم ایجاد کنند؛ فتنه ۸۸ در ادامه حوادث کوی دانشگاه در سال ۷۸ بود که این بار دشمن تلاش می کرد تا کار را تمام کند، اما واقعه ۹ دی بستن این طومار بود که اگر بسته نمی شد، قطعا چیزی از انقلاب باقی نمی ماند.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه سالگرد حماسه ۹ دی در هر سال با توجه به اهمیت آن، اظهار داشت: آن نگاهی که می خواهد فتنه ۸۸ را به فراموشی بسپارد و سخن از رفع حصر سران فتنه می کند، قطعا از دو حالت خارج نیست؛ یا نادان هستند و یا مغرض.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در توضیح این نکته تاکید کرد: اگر نادان و جاهل هستند، باید مطالعه کنند و بهفمند که پیشینه و هدف فتنه ۸۸ چه بود؛ ایجاد ناامنی و هرج و مرج در کشور صریح ترین خیانت به کشور است که سران فتنه مرتکب شدند که شاهد این ناامنی در خیابانهای تهران و برخی شهرهای بزرگ بودیم، به گونه ای که جان مردم در معرض خطر افتاد.

آزادیخواه ادامه داد: اگر جاهل و نادان نباشند، قطعا مغرض و مزدور دشمن هستند که سعی در فراموش کردن این ماجرا دارند که در این صورت باید با آنها مقابله جدی شود.

وی تصریح کرد: ماجرای فتنه ۸۸ هیچ زمانی فراموش نمی شود و سران فتنه هم یا باید رسما از مردم عذرخواهی کرده و رفتار خود را جبران کنند تا مورد عفو مردم قرار گیرند و یا تا زمانی که اعلام ندامت نکرده اند، خائن به مردم و انقلاب هستند و باید محاکمه شوند.



دیدگاهها بسته شده است.