آزادی حلب بزرگترین پیروزی منطقه در تاریخ معاصر است


رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما از پیروزی حلب خوشحال هستیم، پیروزی سوریه و متحدانش در حلب بزرگ ترین پیروزی در تاریخ معاصر منطقه است.

به گزارش خبرنگار مهر علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه در جمع خبرنگاران ضمن سازنده و مثبت ارزیابی کردن این دیدار اظهار داشت: دیدار مسئولین سیاست خارجی و اطلاعاتی – امنیتی سوریه از ایران و همکاری میان ایران و سوریه و همچنین ایران، روسیه و سوریه پس از پیروزی حلب، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: معارضینی که در مذاکرات پذیرفته شده اند در گفت و گوهایی با دولت سوریه شرکت داده خواهند شد؛ البته داعش و النصره، همچنان به عنوان گروه های تروریستی به حساب می آیند و به هیچ وجه در این مذاکرات شرکت داده نخواهند شد.

ولایتی اظهار داشت: این مذاکرات میان دولت سوریه و معارضینی که حاضرند اسلحه و ترور را کنار بگذارند در شهر آستانه قزاقستان انجام میشود.

وی تاکید کرد: طبیعی است که دولت سوریه قبل از این گفتگو ها با دوستان استراتژیک خود که ایران و روسیه باشند، مشورت های لازم را انجام دهد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان اظهار داشت: ما از پیروزی حلب خوشحال هستیم، پیروزی سوریه و متحدانش در حلب بزرگ ترین پیروزی در تاریخ معاصر منطقه است.



دیدگاهها بسته شده است.