خیلی‌ها نمی‌دانند ما در تهران هستیم!

الهام ابنی که به همراه جواد صداقت نمایش«شبی از شب‌های تهران مسافری» نوشته علی شمس را از بوشهر به تالار مولوی آورده است، در گفت‌وگو با عرصه بیان کرد: «شبی از شب‌های تهران مسافری» از شش تا ۲۶ دی‌ماه هر روز ساعت ۱۷ در تالار مولوی اجرا می‌شود و جزو نمایش‌های بود که در شهریورماه سال گذشته در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی حضور داشت؛ جشنواره‌ای که ابتدا گفته بودند رقابتی است، اما بعد مشخص شد غیررقابتی است.

وی با بیان اینکه این نمایش با حضور یکی از بازیگران پیشکسوت تئاتر بوشهر اجرا می‌شود، افزود: این نمایش در بوشهر ۲۸ شب اجرای عمومی شده و با استقبال خوب و پرشوری هم روبرو شد که بعد با همکاری مدیر تالار مولوی پس از اینکه نمایش را دیدند، برای اجرا به تهران آمدیم.

ابنی با اشاره به اینکه در چند شب گذشته بازخوردهایی که از نمایش خود در تهران گرفته خیلی خوب بوده است، گفت: در این مدت مسئله‌ای که ما را کمی دچار مشکل کرد این بود که پروسه تهیه‌کنندگی نمایش که بر عهده سجاد افشاریان بود، آن طور که انتظار داشتیم پیش نرفت و اصلا خیلی‌ها نمی‌دانند چنین نمایشی در تهران اجرا می‌شود. ما برای تبلیغ  نمایش مشکل داریم و سالن اجرا هم آن طور که فکر می‌کردیم تبلیغ خاصی را برای این نمایش انجام نداد، این در حالی است که برای یک گروه شهرستانی که برای اجرا به تهران آمده شرایط متفاوتی است و ما باید اطلاعات بیشتری را از این روند می‌داشتیم که این طور نبود.

او با اشاره به اینکه در زمان اجرای نمایش در جشنواره نقدهای خوبی درباره نمایش «شبی از شب‌های تهران مسافری» نوشته و گفته می‌شد، اظهار کرد: الان که برای اجرای نمایش به تهران آمده‌ایم، متوجه شدم که خیلی چیزها در تئاتر عوض شده، بویژه در شهری مثل تهران که همین‌ها ما را دچار مشکل کرد چون خیلی‌ها بیشتر به واسطه بازیگران، یک نمایش را برای دیدن انتخاب می‌کنند و این معیار و ملاک خوبی برای تماشای تئاتر نیست.

وی درباره فعالیت تئاتری خود در بوشهر هم اضافه کرد: ما در بوشهر گروهی داریم که مدت‌هاست با یک آموزشگاه تخصصی آثاری را برای اجرا آماده می‌کند و یکی از این نمایش‌ها هم برای بخش مرور جشنواره تئاتر فجر انتخاب شده است.

ابنی در پایان افزود: برای جشنواره سال آینده آیینی-سنتی نمایشی را از بوشهر آماده خواهیم کرد.

به گفته وی عوامل اجرایی نمایش «شبی از شب‌های تهران مسافری» عبارتند از: علی شمس (نویسنده)، الهام ابنی و حشمت‌الله غضنفر (بازیگر)، محمدجعفر سعیدی (موسیقی)، جواد صداقت (طراح نور و صحنه)، الهام ابنی (طراح لباس)، رضا تخت طاووس (طراح بروشور و پوستر)، سعید باباخانی، امیرحسین نبات خورسنگی (عوامل صحنه)، علیرضا آماره (سرمایه‌گذار)، الهام ابنی و جواد صداقت (طراح، کارگردان و دراماتورژ).



دیدگاهها بسته شده است.