داعش قصد انجام حمله گسترده شیمیایی به انگلیس را دارد


وزیر امور امنیتی انگلیس هشدار داد که گروه تروریستی داعش قصد انجام حمله گسترده شیمیایی به این کشور را دارد.

به گزارش عرصه به نقل از دیلی تلگراف، «بن والس» وزیر امور امنیتی انگلیس با اشاره به قصد گروه تروریستی داعش برای انجام حملات شیمیایی در این کشور از مردم انگلیس خواست هر رفتار مشکوکی را گزارش دهند.

والس گفت عناصر داعش پیش از این در سوریه و عراق از سلاح های شیمیایی استفاده کرده‌اند و به گفته مقامات اطلاعاتی، تروریست ها می‌خواهند حملات مشابهی را در بریتانیا انجام دهند.

والس با بیان اینکه داعش به دنبال انجام حمله‌هایی با «تلفات بالا» است، خاطرنشان کرد: آنها می‌خواهند حداکثر مردمی را که ممکن است بکشند و بترسانند. آنها هیچ منع اخلاقی برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم ندارند و اگر بتوانند این اقدام را در این کشور انجام می‌دهند. آمار تلفاتی که ممکن است حاصل شود، رقمی است که همه به شدت از آن وحشت دارند.

در گزارش ماه گذشته «یوروپل» به خطر حمله شیمیایی داعش در بریتانیا اشاره شده بود اما این نخستین بار است که یک وزیر از این تهدید سخن گفته است.

وزیر امور امنیتی بریتانیا متذکر شد تروریست‌هایی که در پی شکست‌های داعش در سوریه و عراق به انگلیس بازمی‌گردند، تهدیدی فزاینده علیه این کشور محسوب می‌شوند.

طبق یک گزارش، تعداد انگلیسی‌هایی که به داعش یا سایر گروه‌های تروریستی پیوسته‌اند به ۸۵۰ نفر می رسد. این در حالی است که دولت انگلیس در  ژانویه سال گذشته تعداد اتباع این کشور که به داعش پیوستند را حدود ۸۰۰ نفر اعلام کرد اما آمارهای غیر رسمی تعداد انگلیسی های ملحق شده به گروه های تروریستی همچون داعش را بسیار بیشتر از این اعداد می دانند.



دیدگاهها بسته شده است.