فیلیپین مکان اجرای مانورهای دریائی با آمریکا را تغییر می‌ دهد


رئیس جمهور فیلیپین به وزیر دفاع این کشور دستور داد تا محل انجام مانورهای دریائی مشترک با آمریکا را از دریای چین جنوبی به محل دیگری منتقل کند.

به گزارش عرصه به نقل از اسپوتنیک، «رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین به وزیر دفاع این کشور دستور داد تا مکان اجرای رزمایش های مشترک با آمریکا را به مکان دیگری خارج از محدوده دریای مورد مناقشه چین جنوبی منتقل کند.

خبرگزاری رویترز بیانیه صادره توسط «دلفین لورنزانا» (Delfin Lorenzana) وزیر دفاع فیلیپین در این خصوص را اینگونه تشریح کرد: ممکن است مانورهای دریایی مشترک را از دریای چین جنوبی به منطقه «میندانائو»(Mindanao) منتقل کنیم تا از ناراحت کردن همسایه مان خودداری کنیم، می خواهیم نسبت به همسایگان مان حساس باشیم.

لازم به ذکر است، دستورصادره توسط «رودریگو دوترته» گامی دیگر در راستای نزدیک شدن هرچه بیشتر مواضع فیلیپین به چین به شمار می آید.

گفتنی است،  دریای چین جنوبی محل مناقشات میان چند کشور حاشیه ای آن با چین است و در این میان اقدامات مداخله جویانه آمریکا به بهانه های واهی از قبیل «قانون کشتیرانی آزاد» بر تنش ها در منطقه مذکور افزوده است.؛ حال آنکه مدتی است «رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین سعی دارد تا روابط میان «مانیل» با «پکن» را بهبود بخشد.



دیدگاهها بسته شده است.