هدف داعش از انفجارهای بغداد سرپوش گذاشتن بر شکستش در موصل است


وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی امروز بغداد تاکید کرد که هدف داعش از این اقدامات، سرپوش گذاشتن بر شکست خود در برابر ارتش عراق و نیروهای الحشد الشعبی است.

به گزارش عرصه به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه وقوع انفجارهای تروریستی در پایتخت عراق را محکوم کرد.

در همین راستا، یک منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: دمشق شدیدا انفجارهای تروریستی امروز (شنبه) در بغداد پایتخت عراق را محکوم می کند. هدف تروریست های داعش از این اقدامات، سرپوش گذاشتن بر شکست هایشان در برابر ارتش عراق و نیروهای الحشد الشعبی در جریان عملیات آزادسازی موصل است.

وی در ادامه تصریح کرد: تروریست ها پس شکست در برابر نیروهای عراقی، دست به چنین اقداماتی می زنند؛ درست همانگونه که در شهر حلب سوریه شکست خوردند و دست به چنین کارهایی زدند. دمشق همبستگی خود را با دولت و مردم عراق اعلام می دارد.

این منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه در پایان بیان داشت: از جامعه جهانی درخواست می کنیم که حامیان مالی و تسلیحاتی تروریست ها در عراق و سوریه را مجازات کند و قطعنامه های شورای امنیت در  مبارزه با تروریسم را به دور از سیاست های دوگانه اجرایی نماید.

گفتنی است، ۲ عامل انتحاری صبح امروز شنبه خود را در بازاری در منطقه السنک در بغداد منفجر کردند که بر اثر آن ۲۷ شهروند عراقی جان خود را از دست دادند و ۵۳ نفر دیگر نیز زخمی شدند. داعش مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت.



دیدگاهها بسته شده است.