آتش سوزی در دو ساختمان مسکونی /نجات ۲۰ شهروند از میان شعله ها


سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقع آتش سوزی در دو ساختمان مسکونی خبر داد و گفت: در این حادثه ۲۰ شهروند از میان شعله ها نجات پیدا کردند .

سید جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات این حادثه افزود: ساعت ۳۸ دقیقه بامداد  سه شنبه وقوع حادثه آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد وبلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه های ۹۹، ۱۱۳ و ۱۱۷ به همراه خودرو حامل دستگاه های تنفسی و نردبان ببه خیابان خاوران، خیابان شیرازی اعزام شدند.

وی گفت: یک انباری ۱۵ متر مربعی در پشت بام یک ساختمان مسکونی دو طبقه به علت نامعلومی آتش گرفت و لحظاتی بعد نیز شعله های سرکش آتش به یک انباری دیگر به مساحت ۱۴ متر مربع در پشت بام ساختمان دوطبقه مجاور سرایت کرد.

ملکی با اعلام اینکه هر دو انباری مملو از ضایعات و لوازم مستعمل بود، افزود: با توجه به انتشار دود غلیظ در راهروها و طبقات این دو ساختمان مسکونی و احتمال گرفتار شدن ساکنان آن، آتش نشانان به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول پس از قطع جریان برق و گاز، با استفاده از تجهیزات کامل و لوله های آبرسانی، خود را به پشت بام رساندند و شعله های آتش را مهار و کاملاً خاموش کردند.

وی افزود: همزمان گروه دوم نیروهای عملیاتی نیز با بکارگیری تجهیزات تنفسی وارد ساختمان ها شدند و پس از جستجو در راهروها و طبقات، ۲۰ نفر زن، مرد و کودک را به سلامت از ساختمان خارج کردند.

ملکی اظهار داشت: علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی تهران در دست بررسی است.



دیدگاهها بسته شده است.