دومین جشنواره عکس و پوستر "نفس های شهر" در راهست

به گزارش عرصه، ناصر مهردادی ارائه تصویر ایده‌آل شهری با هوای پاک، سبک زندگی و اخلاق محیط زیستی، آسیب‌شناسی موضوع آلودگی هوای کلانشهرها، بازنمایی اثرات مخرب آلودگی هوا بر محیط زیست و نشاط اجتماعی را از جمله محورهای این جشنواره برشمرد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه آلودگی هوا نیازمند توسعه فرهنگ عمومی و مشارکت عمومی در کنار اقدامات اجرایی و پیشگیرانه هستیم، گفت: نقش هنر و حضور هنرمندان در اطلاع‌رسانی مفاهیم زیست محیطی می‌تواند نحوه تاثیرگذاری اجتماعی و آگاهی بخشی را تقویت کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه رسیدگی به موضوع آلودگی هوا در تهران و دیگر شهرهای کشور از موضوعات و اولویت‌های اصلی دولت و سازمان حفاظت محیط زیست است، اظهار کرد: شکل‌گیری و برپایی جشنواره‌های تخصصی در حوزه محیط زیست باعث ایجاد فضای صمیمی و تعامل اثربخش میان گروه‌های اجتماعی مختلف از جمله هنرمندان، فعالان اجتماعی، اعضای تشکل‌های غیردولتی، اصحاب رسانه و مسئولین اجرایی و دولتمردان می‌شود.
مهردادی ایفای نقش هنرمندان و علاقمندان در فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی عمومی پیرامون موضوع جشنواره را یکی از اهداف اصلی این جشنواره دانست و تصریح کرد: ایجاد زمینه تعامل و همفکری بیشتر اندیشمندان حوزه هنر با دستگاه محیط زیست از طریق خلق آثار ارزشمند، ماندنی و گرانبها و همچنین ارتقاء سطح دانش و فرهنگ عمومی جامعه نسبت به اهمیت موضوع جشنواره و ارائه راهکارهایی برای رفع معضل آلودگی هوا در کلانشهر با زبان هنر از جمله اهداف دیگر این جشنواره خواهد بود.
وی افزود: در حوزه محیط زیست به‌خصوص آلودگی هوا، منفعت عمومی و سلامت مردم خط قرمز است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه واحدهای غیر مجاز با عنوان واحد صنعتی در تهران در کنار منابع متحرک زمینه ساز آلودگی بیشتر هوا هستند، خاطرنشان کرد: به طور جد به دنبال ساماندهی این واحدها هستیم و این امر نیازمند جدیت در پیگیری و اجرای برنامه‌های هدفمند است.
مهردادی با بیان اینکه همچنان حجم زیادی از خودروهای در حال تردد در سطح شهر تهران دارای استاندارد یورو ۲ هستند که آلودگی به همراه دارند، گفت: باید الگوی رفتاری در استفاده کمتر و ضروری از خودروهای شخصی و استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی و تقویت این بخش توسعه و گسترش یابد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار کرد: از عموم شهروندان بویژه هنرمندان دعوت می‌کنیم تا با شرکت در این جشنواره، دغدغه خود را نسبت به آلودگی هوا به عنوان یکی از مهمترین معضلات و مشکلات کلانشهرها نشان دهند.
وی در پایان یادآور شد: این جشنواره در سطح ملی با همکاری استانداری تهران، دانشگاه جامع علمی و کاربردی و شرکت آسان پرداخت با این اداره کل در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
این گزارش می افزاید: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به منظور شرکت در این جشنواره می‌توانند به سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و شرکت آسان پرداخت به نشانی اینترنتی www.tehran-doe.ir و www.asanpardakht.ir/nafas مراجعه و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.
بر اساس گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران(سامات)، گفتنی است در آیین اختتامیه این جشنواره به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.



دیدگاهها بسته شده است.