ضرورت ایجاد توسعه پایدار در روستاهای محروم با مشارکت بسیج سازندگی در طرح‌های گردشگری

به گزارش عرصه، «فاطمه دانش یزدی» در دیدار جمعی از مسئولین سپاه الغدیر استان یزد به شهره بودن یزد به‌عنوان «دارالعباده» اشاره کرد و گفت: یزد هم‌چنین نظر به فرمایشات مقام معظم رهبری زیبنده نام «دارالعلم» است بنابراین باید با نگاهی ژرف به حوزه‌های علمی و مذهبی استان، در رونق پتانسیل‌های صنعت گردشگری به‌عنوان صنعتی پاک قدم گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش بنیه مراکز آموزشی ـ علمی استان می‌توانیم جایگاه خود را در امور پژوهشی مرتبط با حوزه‌های سه‌گانه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تحکیم و خواسته خود را تحقق بخشیم.

دانش یزدی تصریح کرد: از موارد دیگری که موجب تحقق اهداف ما می‌شود، مسیر جاده ولایت در استان است که به‌عنوان طریق‌الرضا معرفی شده و با کمک همه مسئولان می‌توان به‌صورت ویژه در راستای تحقق اهداف گردشگری استان به آن نگاه کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: نظر به توانمندی استان در حوزه گردشگری مذهبی و تعدد ابنیه خاص قدیمی از یک طرف و آثار ناملمومس مذهبی از طرف دیگر، می‌توان در تحقق اهداف سازمان گامی اصلی و فراتر را در حوزه گردشگری مذهبی برداشت.

وی با بیان این‌که میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پتانسیل خوبی برای توسعه پایدار مناطق کمتر بهره‌مند دارد، افزود: حضور بسیج سازندگی در روستاهای هدف این طرح‌ها، می‌تواند آنها را بسیار پراهمیت‌تر معرفی کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان یزد گفت: صنایع‌دستی روستاهای ایران که همواره با شرایط عمومی کشور در طول زمان‌های مختلف دچار فراز و نشیب‌هایی بوده است، هم‌اکنون به‌تدریج جایگاه خود را هم در عرصه تولید در محل روستا و هم در فضای مشتری‌یابی در شهرهای بزرگ باز کرده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این مسأله می‌تواند با همکاری این اداره‌کل و بسیج سازندگی حرکت خوبی برای درآمدزایی و اشتغال در مناطق محروم استان ایجاد کند.

وی افزود: گردشگری داخلی با نگاه ورزشی، اکوتوریسم و سلامت، برای طرح‌های سازندگی در روستاها، طرح‌های خوبی را می‌تواند تعریف کند.

دانش یزدی با اشاره به چند طرح مرمتی میراث‌فرهنگی در روستاهای استان با مشارکت مردم، گفت: مرمت و آبادانی مسجدجامع یک روستای خوش پتانسیل در گردشگری مذهبی با همکاری مردم، بازسازی یک آب انبار سالخورده و تبدیل موقت آن به زورخانه یا طرح‌هایی از این حیث، حتماً برای جوانان علاقمند به حضور در عرصه سازندگی تجربه‌هایی ماندگار خواهد بود.

سردار «اکبر فتوحی» فرمانده سپاه الغدیر استان نیز اظهار کرد: در رابطه با همکاری دوجانبه و استفاده از پتانسیل‌های سپاه‌الغدیر در راستای تحقق اهداف با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، نهایت همکاری را خواهیم داشت.



دیدگاهها بسته شده است.