چشم‌انداز ۵۰ میلیارد دلاری گردشگری تایلند در ۲۰۱۷

به گزارش عرصه، وزارت گردشگری و ورزش کشور تایلند اعلام کرد هدف آنها در سال جدید میلادی رساندن درآمد صنعت گردشگری به ۱.۷۸ تریلیون بات (واحد پول تایلند) معادل حدود ۵۰ میلیارد دلار است که در مقایسه با آمار سال گذشته میلادی با رشد ۸.۲ درصدی همراه خواهد بود.

همچنین بر این اساس قرار است بیش از ۳۲.۸ میلیارد دلار از درآمدهای گردشگری تایلند از محل گردشگران خارجی تامین شود که در این صورت با رشد ۸.۵ درصدی در مقایسه با آمار مشابه در سال ۲۰۱۶ همراه می‌شود.

همچنین بر اساس اعلام وزارت گردشگری تایلند، برآورد درآمدهای گردشگری این کشور در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با پیش‌بینی اولیه افزایش داشته است، چرا که تایلند امیدوار است امسال گردشگران خارجی بیشتری از کشورهای کامبوج، لائوس، میانمار و ویتام جذب کند.

علاوه‌بر این، بهبود شرایط اقتصادی کشورهای عوض «آ.سه‌.آن» نیز به نفع گردشگری خواهد بود؛ چرا که تایلند در تلاش است در سال جدید بیش از ۳.۲۵ میلیون گردشگر از بازار کشورهای کامبوج، لائوس، میانمار و ویتنام جذب کند که در صورت محقق شدن با رشد ۱۷.۴ درصدی نسبت به سال گذشته همراه خواهد بود.

«کوبکارت واتاناورانگول»، وزیر گردشگری و ورزش تایلند گفت: در سال ۲۰۱۷ تمرکز ما بر روی گردشگران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) و کشورهای اروپایی برای افزایش درآمدهای صنعت توریسم است که این اقدام احتمالا می‌تواند کاهش شمار گردشگران چینی را جبران کند.

وی ادامه داد: شمار گردشگران اروپایی در تایلند رو به افزایش است و بسیاری از این گردشگران درحال تغییر مسیر خود از ترکیه به سمت تایلند هستند، چرا که ترکیه در چند سال اخیر درگیر مسائل تروریستی و ناامنی‌های فراوانی بوده است. این کشورها ظرفیت های فروانی دارند و می‌توانند تایلند را به اهداف گردشگری خود در سال ۲۰۱۷ برسانند.


 



دیدگاهها بسته شده است.