احزاب میدان دار انسجام مردمی نیستند/نظام اسلامی نیازمندنوسازی است


عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت:احزاب نتوانستند خیزش مردمی را برای توسعه و پیشرفت کشور و تحقق عدالت ایجاد کنند.نظام اسلامی دائما نیازمند نوسازی است تا از ظرفیت های بیشتری در کشور استفاده کند.

محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جبهه مردمی انقلاب گفت: اهمیت این جبهه از این جهت است که نظام اسلامی دائما نیازمند نوسازی است تا از ظرفیت های بیشتری در کشور استفاده کند.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس ادامه داد: احزابی که در گذشته تشکیل شدند به خاطر کهولت سن و اینکه درون خودشان می چرخیدند و به نوعی در درون خودشان پنهان بودند توان و یا اهتمام لازم برای اینکه بتوانند در لایه های مختلف اجتماعی جا باز کنند، پیدا نکردند.

نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: لذا کل احزابی که در کشور حضور دارند ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت مردمی را جذب خود کرده اند و بقیه ظرفیت مردمی همچنان غیرمنسجم هستند.

دهقان تصریح کرد: بر اساس این وضعیت نیازمند تشکیلاتی بودیم که واقعا از میان مردم برخیزد و در میان مردم توسعه یابد و لایه های مختلف اجتماع را تحت تاثیر خود قرار دهد.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان گفت: نیازمند تشکیلاتی بودیم تا خودمان را به برخی احزاب که صرفا مقدار کمی از ظرفیت مردمی را جذب کردند و بیشتر درون خودشان اداره می شوند، منحصر نکنیم.

دهقان با اشاره به نقش محوری جوانان و مردم در این جمعیت گفت: وقتی مردم به ویژه جوانان را وسط میدان بیاورید در اداره کشور هم موثر خواهند بود. در حال حاضر انبوهی از ظرفیت های مردمی و علمی در کشور وجود دارد. اگر به سمت این ظرفیت مردمی حرکت کنیم در آینده در اداره کشور دچار خمودگی و ایستایی نمی شویم.

احزاب نتوانستند خیزش مردمی را برای توسعه و پیشرفت کشور و تحقق عدالت ایجاد کنند

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم نظام اسلامی پویا و داعیه دار داشته باشیم نیازمند وارد کردن ظرفیت های مردمی جوان هستیم. مردم باید احساس کنند خودشان وسط میدان هستند و احزابی از بالا برایشان تصمیم نمی گیرند.

نماینده اصولگرای مجلس در آسیب شناسی عملکرد احزاب گفت: احزاب با همه زحماتی که کشیدند نتوانستند خیزش مردمی را برای توسعه و پیشرفت کشور و تحقق عدالت ایجاد کنند.

دهقان ادامه داد: برخی احزاب با اینکه در آنها افراد معتقد به نظام بودند به خاطر اینکه خود را در حلقه کوچکی محاصره کردند، نتوانستند حزب شان را به درون اجتماع بکشند فلذا به تدریج از آرمان های انقلاب و خواست مردم جدا شدند و خوی مردمی شان و زی طلبگی شان تحت شعاع قرار گرفت و دیگر نتوانستند میدان دار انسجام مردمی باشند.

وی با تاکید بر اینکه احزاب نمی توانند عملکردی تاثیرگذار در جامعه داشته باشند، گفت: اصول گرایان نیازمند کار وسیع مردمی در لایه های مختلف جامعه هستند تا از میان آنها نخبگانی را پیدا کرده و زمینه ورود آنها به عرصه اداره جامعه را فراهم کنند

نماینده اصولگرای مجلس اظهار داشت: همانطور که انقلاب ما دگرگونی ای بود که از طبقه پایین جامعه در صدر جامعه قرار گرفت بار دیگر نیازمند اقداماتی هستیم که از طبقه پایین جامعه در صدر اداره کشور قرار گیرد این آرمان، هدف اصلی تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب است.



دیدگاهها بسته شده است.