انفجار در آپارتمان ۸۰متری در اکباتان/ نجات ۱۲ نفر از میان شعله ها


سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حادثه انفجار در یک آپارتمان ۸۰ متری در محله اکباتان خبر داد و گفت: در این حادثه ۱۲ شهروند نجات پیدا کردند.

سیدجلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۱۹:۵۶ شب گذشته حادثه انفجار در محدوده شهرک اکباتان فاز یک از طریق سامانه ۱۲۵ به ماموران آتش نشانی اعلام شد و بلافاصله نیروهای سه ایستگاه به همراه خودروهای تنفسی، تشک نجات و نردبان هیدرولیک به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور نجات گران در محل حادثه مشخص شد انفجار در طبقه هفتم یک مجتمع ۸۰ متری اتفاق افتاده که با حضور نیروها انفجار در واحد مذکور منجر به آتش سوزی شده بود که بلافاصله خاموش کردن شعله ها در دستور کار قرار گرفت.

ملکی ادامه داد: با نفوذ دود غلیظ به طبقات بالایی و واحدهای مجاور بخش اعظمی از دیوارهای واحد خسارت دیده آتش گرفته بود و واحدهای مجاور نیز دچار شکستگی در و پنجره شده بودند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: در واحدی که انفجار در آن اتفاق افتاده بود، یک خانم ۶۵  ساله و یک مرد ۴۰ ساله حضور داشتند که با کمک نیروهای آتش نشانی از ساختمان خارج و به جای امن منتقل شدند.

وی اضافه کرد: آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش با جستجو در تمامی واحدها ۱۰ نفر از ساکنان را از میان دود و آتش نجات دادند.

ملکی گفت: با مهار آتش و تخلیه دود حاصل از آن، کارشناسان به دنبال بررسی علت وقوع حادثه متوجه شدند تعدادی کپسول‌های کوچک گاز که برای پرکردن فندک مورد استفاده قرار می گیرد باعث ایجاد آتش سوزی و انفجار شده بود. با ایمن سازی محل حادثه، عملیات در ساعت ۲۱:۱۳ به پایان رسید.



دیدگاهها بسته شده است.