حضور زنان نابینای سه رشته شطرنج، گلبال و دوومیدانی در جاکارتای اندونزی

سیمه شاعری در گفت‌وگو با عرصه، در رابطه با وضعیت زنان نابینا و کم‌بینا برای شرکت در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتای اندونزی، اظهار کرد: در رشته گلبال به دلیل این که بعد از بازی‌های پاراآسیایی اینچئون ما هیچ تورنمنت بین‌المللی نداشتیم و در اکثر تورنمنت‌ها به دلیل مواجه شدن با اسراییل مجبور می‌شدیم که در آن تورنمنت حضور پیدا نکنیم. در نتیجه‌ این مساله سبب تضعیف شدن جایگاه گلبال زنان از بازی‌های پاراآسیایی اینچئون تا به الان شده است.

او گفت‌: بنا داریم در جهت تقویت تیم‌ ‌ملی گلبال بانوان هر چه‌ سریع‌تر اردوی تیم‌ ‌ملی را تشکیل دهیم تا بتوانیم حضور موفق و خوبی را در جاکارتای اندونزی داشته باشیم و حداقل جایگاه دومی خود را که در اینچئون کسب کردیم، حفظ کنیم. 

شاعری هم‌چنین با بیان این که به دنبال جوانگرایی تیم‌ ‌ملی گلبال بانوان هستیم، خاطرنشان کرد: برای جاکارتای اندونزی به دنبال آن هستیم تا با جوانگرایی، تیم جوان و البته باانگیزه‌ای را راهی اندونزی کنیم تا بتوانیم در جهت شکوفایی دوباره تیم گلبال بانوان گام موثری برداریم. البته من نسبت به تیم گلبال بانوان ناامید نیستم و معتقدم در فاصله زمانی که تا شروع بازی‌های پاراآسیایی اندونزی داریم می‌توانیم تیم جوان و خوبی را راهی این رقابت‌ها کنیم.

وی ‌اضافه کرد: بعد از استعدادیابی که در بابلسر انجام دادیم، موفق شدیم ورزشکاران خوبی را برای این رشته شناسایی کنیم. امیدوارم با سرمایه‌گذاری روی این نفرات بتوانیم جایگاه از دست رفته گلبال بانوان را دوباره در جاکارتای اندونزی زنده کنیم.

نایب رییس امور بانوان فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان هم‌چنین در رابطه با وضعیت دوومیدانی برای شرکت در پاراآسیایی جاکارتای اندونزی، گفت‌: در رشته دوومیدانی با وجود این که در رویدادهای بین‌المللی زیادی حضور پیدا کردیم، اما فاصله ورزشکاران ما در عرصه بین‌المللی با سایر کشورها بسیار زیاد است و ما باید سعی کنیم که این فاصله را تا حد امکان در بازی‌های پاراآسیایی کاهش دهیم. البته کار سختی را پیش‌رو خواهیم داشت، اما تمام تلاش‌مان بر این است که بتوانیم در رشته دو و در چند ماده دیگر شرایط مدال‌آوری خود را در بازی‌های پاراآسیایی افزایش دهیم.

شاعری هم‌چنین با اشاره به ‌اضافه شدن رشته شطرنج برای اولین‌بار به رشته نابینایان و کم بینایان زنان، افزود: اگرچه ورزشکاران ما برای اولین‌بار در رشته شطرنج بازی‌های جاکارتای اندونزی حضور پیدا خواهند کرد، اما در حال حاضر ورزشکارانی داریم که عملکرد خوبی‌ در مسابقات قهرمانی کشوری داشتند و تقریبا می‌توانم بگویم شرایط بدی در این رشته نداریم. به هر صورت بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا وضعیت زنان شطرنج‌باز نابینا و کم‌بینا را مشخص خواهد کرد که در چه جایگاهی قرار دارند.

او در پایان با بیان این که به دنبال ‌اضافه کردن جودو به رشته‌ نابینایان و کم‌بینایان حوزه زنان هستیم، گفت‌: با توجه به بحث مدال‌آوری این رشته در سطح آسیا و جهان، به دنبال این هستیم تا هر چه‌ سریع‌تر جودوی بانوان را نیز راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم در میادین آسیایی، جهانی و بین‌المللی جایگاه جودو نابینایان و کم‌بینانان زنان را نیز مطرح کنیم.



دیدگاهها بسته شده است.