در بخش تلفیقی کوتاهی شده است

به گزارش عرصه، در نشست خبری بخش تلفیقی سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر که به اجرای میلاد درخشانی اختصاص داشت، این هنرمند اظهار کرد: خیلی وقت بود که در جشنواره فجر حضور نداشتم، سال گذشته برای این کار شرایط مهیا نبود، اما برای ۲۵ دی‌ماه خودمان را آماده می‌کنیم. از طرفی سعادتی نصیب من شد که در روز تولدم، این اجرا را برگزار کنم.

او درباره رپرتوآرهای اجرایی این کنسرت توضیح داد: ما قطعاتی از آلبوم «اشارات نظر» و قطعاتی بی‌کلام را اجرا خواهیم کرد. همچنین در نظر داریم چند قطعه با کلام را که برای آلبوم جدید تهیه شده و قرار است سال آینده منتشر شود، اجرا کنیم.

وی ادامه داد: من همیشه با زیادی قطعات در اجرا مواجه و مجبور می‌شوم برخی از آن‌ها را حذف کنم؛ اما به‌طور کلی ۱۵ تا ۱۶ قطعه را که ۱۳ قطعه آن با کلام است، اجرا خواهم کرد.

 او با بیان این‌که نسل خوبی از نوازندگان در سازهایی که پیش از این ضعیف بودیم، پرورش پیدا می‌کنند، گفت: تجربه اجرایی و ارتباط با مخاطب نیز مهم است و نوازنده را کامل می‌کند. ما توانستیم با تیم‌مان به کار خوبی برسیم.

او در معرفی نوازندگان این کنسرت نیز اظهار کرد: اشکان آبرون نوازنده کیبورد، آرش عیوضی نوازنده گیتارویس، مصطفی شعبانی نوازنده ساکسیفون، امیرعلی رحمانی نوازنده سازهای کوبه‌ای و خود من نوازنده عود و گیتار خواهیم بود. خوانندگی این کنسرت نیز با من است و با برادرم، پدرام درخشانی یک قطعه سولو را اجرا خواهیم کرد.

او نظرش را درباره حضور بخش تلفیقی در جشنواره موسیقی فجر این‌گونه بیان کرد: فکر می کنم باید واژه تلفیقی را به واژه دیگری تغییر دهیم، زیرا گروه‌هایی که در این بخش حضور دارند، در یک ژانر قرار نمی‌گیرند و هیچ المان مشخصی با یکدیگر ندارند. برخی از آن‌ها به‌خاطر این‌که پاپ نیستند، نام تلفیقی می‌گیرند، در حالی که همه گروه‌ها پاپ هستند. این افراد موسیقی‌های مستقل و با سلیقه شخصی کار می‌کنند و فکر می‌کنم نام موسیقی مستقل برای این بخش مناسب‌تر است.

او درباره شرایط اجرایی این بخش، توضیح داد: به این بخش خیلی توجه نشده است و انتظار بیشتری می‌رفت. در تمام دنیا جشنواره‌ها در جهت تفکرات جدید حرکت می‌کنند. گروه‌هایی که مرتب کنسرت می‌گذارند، لزومی به حضورشان در جشنواره نیست. این درحالی است که در بخش تلفیقی، تجربه‌های نویی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: پاپ‌ها شرایطی دارند که در حالت عادی از آن برخوردارند، اما ما می توانسیتم سالن بهتری داشته باشیم.

درخشانی با بیان این‌که بلیت‌های اجرایش فروش رفته، اما از تمدید آن منصرف شده است، گفت: ساعت شش و هفت عصر زمان شلوغی در میدان آزادی است و مخاطبان و مهمانان به‌راحتی نمی‌توانند به اجرا در برج آزادی بیایند. این سالن برای ساعت ۹ به بعد، وضعیت مساعدتری خواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد:‌ جشنواره موسیقی فجر هر سال باید هنرمندان جدیدی را معرفی کند.

او درباره قرارداد جشنواره با هنرمندان تلفیقی نیز گفت: من از قرارداد رضایت ندارم و فکر می‌کنم با کم‌ترین حالتی که امسال داشته، این قرارداد را بسته‌اند.

وی که ظهر امروز (۱۵ دی‌ماه) در تالار وحدت سخن می‌گفت، افزود: یکی از اعتبارات این جشنواره، بین‌المللی بودن آن است و حضور نوازندگان مطرحی که هر سال، بویژه در بخش کلاسیک شرکت می‌کنند، باعث شده است که از این نظر مورد توجه قرار بگیرد.



دیدگاهها بسته شده است.