راه‌اندازی سامانه پیامکی به منظور مناسب سازی اماکن عمومی ویژه اقشار خاص

به گزارش عرصه، ابراهیم کاظمی مومن سرایی در نشست خبری که امروز به مناسبت رونمایی «سامانه پیامکی معبر» در محل سازمان بهزیستی کشور برگزار شد اظهار کرد: طبق پژوهش‌های انجام شده از بین ۳۹ مرکز اداری و ۱۲۰۰ دستگاه و استانهای کشور، استان تهران با ۲۴ درصد و سازمان نظام پزشکی با ۲۳ درصد پایین‌ترین وضعیت را در حیطه مناسب سازی برای معلولان دارند.

وی ادامه داد: سامانه پیامکی معبر توسط دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور و سازمان بهزیستی با شماره تماس ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ راه‌اندازی شده و آماده پاسخگویی و اطلاع رسانی در زمینه مناسب سازی اماکن عمومی معلولان، سالمندان و اقشار خاص است.

وی در خصوص نحوه فعالیت این سامانه تصریح کرد: این سامانه برای بررسی و پیگیری مشکلات جامعه هدف در زمینه مناسب سازی راه اندازی شده به طوریکه پیام‌ها توسط افراد به سامانه ارسال و در سطح استان کارشناسان مسئول مناسب سازی این پیام‌ها را از دبیرخانه دریافت و بر اساس ابلاغیه و دستورالعمل ارسالی به آنها، وظیفه رسیدگی و بررسی موضوع در اسرع وقت را داشته و موظفند نتیجه پیگیری‌های خود را مجددا به دبیرخانه ارسال کنند.

کاظمی ادامه داد: از طریق این سامانه می‌توان وضعیت مناسب سازی در هر استان را به طور کاملا ملموس مشخص کرد و همچنین شکایت‌های استانی را نیز دریافت می‌کنیم تا جایی که نوع مشکلات در هر استان مشخص شده و بهتر می‌توان آن را پیگیری کرد. همچنین آنکه هر سه ماه یکبار گزارش این سامانه به مقامات بلندپایه کشوری ارسال خواهد شد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور ضمن بیان آنکه سال گذشته این ستاد پروژه‌ای را در سطح کشور در میان ۳۹ مرکز اداری و حدود ۱۲۰۰ دستگاه در زمینه مناسب سازی به اجرا درآورد گفت: بر اساس این طرح استان یزد با ۵۹ درصد بالاترین شرایط را در دستگاه‌های اداری در زمینه مناسب سازی انجام داده و دستگاه‌های اداری استان تهران  با ۲۴ درصد کمترین میزان را داشته است و به طور میانگین ۲۳ تا ۲۴ درصد مناسب سازی انجام شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در بین سازمان‌های مذکور بهزیستی با ۶۷ درصد بیشترین مناسب سازی را داشته و نظام پزشکی با ۲۳ درصد پایین ترین سطح را در دستگاه‌های اداری در زمان مناسب سازی ارائه کرده است.

وی همچنین خبر داد: ظرف دو هفته آینده پروژه بررسی مناسب سازی در محیط‌های شهری و شهرداری‌ها آغاز می‌شود این در حالیست که طبق قانون شهرداری‌ها ۱۲ وظیفه اعم از مناسب سازی پارک‌ها، متروها، حمل و نقل عمومی، عدم صدور مجوز ساختمان‌های نامناسب و … دارند که چنانچه به وظایف خود عمل کنند بسیاری از مشکلات این حوزه حل خواهد شد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در پایان گفت: این طرح تا دو هفته آینده در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر یعنی در حدود ۸۰ شهر آغاز خواهد شد.



دیدگاهها بسته شده است.