فصل‌الخطاب، رهبر انقلاب است/ مسئولان اختلافات را به روزنامه‌ها نکشانند

به گزارش عرصه به نقل از خبرگزاری«حوزه»، آیت‌الله نوری همدانی پیش از ظهر روز چهارشنبه (۱۵ دی) در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه مسئولان اختلافات خود را به روزنامه‌ها نکشانند، اظهار داشت: یکی از موعظه‌های امام راحل، تأکید بر وحدت و اتحاد بوده و مسئولان باید به این نکته توجه داشته باشند.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که انقلاب با وحدت به وجود آمده و برای حفظ انقلاب، وحدت را حفظ نمایید.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ممکن است قشرهای گوناگون، مطالب مختلفی داشته باشند؛ اما باید اتاق فکری تشکیل داده و مباحثات خود را در آنجا انجام دهند که در این صورت است می‌توانند به نتیجه مطلوبی برسند؛ چراکه یک نفر نمی‌تواند همه‌چیز را بداند؛ چون همه‌چیز را همگان دانند.

این استاد حوزه تصریح کرد: در مملکتی که ولی فقیه حضور دارد، نباید اختلاف باشد؛ البته بحث، گفتگو و مناظره اشکال نداردف اما نباید این مسائل به روزنامه‌ها کشیده شود.

آیت‌الله نوری همدانی بیان داشت: یکی از دغدغه‌های آیت‌الله خامنه‌ای نیز همین مسأله بوده و ایشان تأکید دارند که مجادلات خود را به متن جامعه نکشانید.

وی با تأکید بر اینکه فصل‌الخطاب، سخن ولی فقیه است، اظهار داشت: وحدت و اتحاد از نکات بسیار ضروری است که باید محفوظ بماند؛ اگر اختلاف در دیگر کشورها وجود دارد، در ایران اسلامی نباید باشد؛ چراکه ولی فقیه در این کشور حضور دارد.

این مرجع تقلید در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به جمله‌ای از جبرئیل(ع) خطاب به نبی مکرم اسلام(ص)، ابراز داشت: در این سخن آمده است: «أتانِی جَبرِیلُ فَقالَ یا مُحَمَّدُ عِش ما شِئتَ فَإنّکَ مَیِّتٌ وَ أحبِب ما شِئتَ فَإنّکَ مُفارَقَهٌ وَ اعمَل ما شِئتَ فَإنّکَ مَجزِیٌّ بِه. وَ اعلَم أنَّ شَرَفَ المُؤمِنِ قِیامُهُ بِاللَّیلِ وَ عِزَّهُ استِغناؤُهُ عَنِ النّاسِ/ جبریل پیش من آمد و گفت ای محمّد هر چه می‌خواهی زنده بمان که عاقبت خواهی مُرد، هر چه را می‌خواهی دوست بدار زیرا از آن جدا خواهی شد و هر چه میخواهی بکن که پاداش آن را خواهی دید و بدان که شرف مؤمن بپا خاستن شب است و عزت وی بی نیازی از مردم».

این مرجع تقلید خاطرنشان ساخت: نهج البلاغه دریایی از مطالب است که نیاز به یک غواص برای استخراج گوهرهای آن است. هیچ انسانی نباید فکر کند که از موعظه بی‌نیاز است و باید به دنبال آن رود.



دیدگاهها بسته شده است.