باوجود بدهی بیمه‌ها، بیمارستان‌ها همچنان "تحول" را پیش می‌برند

دکتر حمید درفشی در گفت‌وگو با عرصه، درباره وضعیت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی البرز از بیمه‌ها، گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی البرز ۱۸۰ میلیارد تومان بابت خدماتی که ارائه داده از بیمه‌ها طلب دارد و ماه‌هاست که مطالبات‌مان را دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: علی‌رغم اینکه طلب زیادی از بیمه‌ها داریم، اما مصمم هستیم که طرح تحول نظام سلامت را با شرایط اولیه پیش بریم و همه امکانات را برای بیماران فراهم کنیم؛ به طوریکه همچنان بار تهیه دارو، تجهیزات، انجام تصویربرداری‌ها و … روی دوش بیمارستان است و هنوز هم هیچ بیماری برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی به بیرون از بیمارستان مراجعه نمی‌کند. بنابراین با وجود فشاری که وجود دارد، دانشگاه‌ها روند ارائه خدمت را ارائه می‌دهند و امیدواریم به زودی گشایشی انجام و مطالبات پرداخت شود.

درفشی، درباره پرداخت‌های دانشگاه علوم پزشکی البرز، اظهار کرد: تا کنون پرداخت‌های پزشکان را تا خرداد ماه و  پرسنل را نیز تا تیر و مرداد ماه پرداخت کردیم و امیدواریم با پولی که از بیمه‌ها می‌گیریم، بتوانیم بدهی پرسنل و پزشکان را به‌روز کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره توزیع اوراق قرضه به دانشگاه‌های علوم پزشکی برای جبران مطالبات بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها از بیمه‌ها، گفت: اوراق قرضه به دانشگاه‌ها واگذار می‌شود و دانشگاه‌ها باید برای آنها مدل‌هایی تعریف کنند تا بتوانند از آنها استفاده کنند. بنابراین این موضوع یک تجربه جدید برای دانشگاه‌هاست و تا کنون چنین موضوعی پیش نیامده بود.

درفشی ادامه داد: به عنوان مثال ما در دانشگاه البرز توانستیم با برخی پیمانکاران به توافق برسیم که به جای طلب‌هایشان از ما اوراق قرضه دریافت کنند یا شرکت‌ها و تولید کنندگان دارو این اوراق را به جای طلب‌شان دریافت می‌کنند. بنابراین علی رغم اینکه نسبت به پول نقد راحت نیست، اما وقتی شرایط کشور به این شکل است، باید خودمان را با شرایط وفق دهیم. البته من فکر می‌کنم که این اوراق بخشی از مشکلات ما را حل می‌کند.



دیدگاهها بسته شده است.