برنامه نظامی سال ۲۰۱۷ سئول ضد کره شمالی


وزارت دفاع کره جنوبی از برنامه دفاعی سال ۲۰۱۷ ضد کره شمالی در صورت هرگونه حمله احتمالی از سوی پیونگ یانگ به این کشور خبر داد.

به گزارش عرصه به نقل از اینترنشنال بیزینس تایمز، وزارت دفاع کره جنوبی از تشکیل واحد نظامی ویژه ای در ارتش این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی خبر داد که در صورت انجام هرگونه حمله هسته ای پیونگ یانگ به این کشور، بتوانند نسبت به از بین بردن حکومت «کیم جونگ اون» اقدام کند.

«هان مین کو»، وزیر دفاع کره جنوبی طی سخنانی که در جلسه سیاستگذاری سال جدید میلادی این کشور تشکیل شده بود، در این خصوص گفت: ما در حال ایجاد یک تیپ (نظامی) ویژه با هدف از بین بردن یا دستکم زمین گیر کردن مرکز فرماندهی کره شمالی در زمان جنگ (در صورت مواجه شدن با تهدید از سوی این کشور) هستیم.

خبرگزاری یونهاپ، در خصوص این سیستم جدید دفاعی کره جنوبی نوشت: سیستم دفاعی «سه ستون» از یک بخش ضربتی به نام  «زنجیر مرگبار»، سیستم دفاع موشکی و نیروی هوایی کره جنوبی تشکیل شده است.

وزیر دفاع کره جنوبی قول داده که سامانه دفاعی مذکور نهایتا تا دو سال آینده در این کشور مستقر شده و قدرت دفاعی سئول در برابر تهدیدات خارجی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.



دیدگاهها بسته شده است.