درآمد کمیته امداد از محل مشارکتهای مردمی در سال ۹۵

به گزارش عرصه، علی محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد با سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست هم اندیشی تنظیم سند کاهش فقر در استان و گردهمایی مدیران ادارات استانی و شهرستانی و کارکنان حوزه مشارکت های مردمی کمیته امداد  کهگیلویه و بویراحمد شرکت کرد.

ذوالفقاری به ارتباط سازمان یافته ۱۰ میلیون خانوار ایرانی با کمیته امداد اشاره کرد و گفت: حدود هشت میلیون مشترک صدقات، یک میلیون حامی یتیم و یک میلیون نفر به صورت موردی و فصلی در خدمات دهی کمیته امداد به مددجویان مشارکت دارند؛ در تلاش هستیم با کمک سایر دستگاه ها تراز اقتصادی خانواده ها را با راهکارهایی از جمله توسعه اشتغال، مدیریت هزینه و درآمد خانواده تقویت کنیم؛ کمیته امداد به نیابت از فقرا به دنبال این است که از محل اقتصاد ملی علاوه بر کمک های دولت به کمک صاحبان سرمایه بتواند فقر را در مناطق مختلف کنترل کند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد بر همکاری تمامی دستگاه ها و ادارات برای ریشه کن کردن فقر تأکید کرد و افزود: باید به نفع نیازمندان و فقرا اقدام کرد، امید است بتوانیم با همکاری همه ادارات، نمایندگان، نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه فقر را مدیریت و آن را در جامعه ریشه کن کنیم. 

وی با بیان اینکه کمک های مردمی در قالب های گوناگون شامل خدماتی، نقدی و کالایی به مددجویان ارائه می شود، گفت: میزان مشارکت های مردمی به کمیته امداد از محل های مختلف اکرام ایتام حدود ۳۳۰ میلیارد تومان، ۲۳۰میلیارد تومان از طریق زکات و۱۲۰ میلیارد تومان نیز از طریق شبکه های نیکوکاری است.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، ذوالفقاری تعداد ایتام تحت پوشش کمیته امداد را بیش از ۲۰۰ هزار نفر دانست و گفت: حدود یک میلیون حامی و نیکوکار نیز خدمات حمایتی و امدادی به مددجویان رابر عهده دارند.

در ادامه معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد در گردهمایی مدیران ادارات استانی ، به بحث درآمدها و هزینه ها در کمیته امداد اشاره کرد و گفت: حوزه مشارکت های مردمی کاملاً باید با نگاه اقتصادی برنامه ریزی کند  و  مجموعه فعالیت های ما از لحاظ اقتصادی توجیه پذیر باشند نه اینکه هزینه ها از درآمدها بیشتر باشد. 

وی به یکی از حامیان که ۱۱ هزار یتیم را تحت کفالت دارد اشاره کرد و گفت: حوزه مشارکت باید با هشت دهک جامعه ارتباط برقرار کند؛ کمیته امداد در تلاش است، سرعت خدمات‌دهی به مددجویان را افزایش دهد تا رضایت‌مندی خیران نیز فراهم شود.



دیدگاهها بسته شده است.