رنگین کمانی از موسیقی لُری/هنرمندان کسی را ندارند

به گزارش عرصه، این کنسرت شامگاه ۱۵ دی ماه طی دو سانس در برج میلاد تهران به روی صحنه رفت.

علیپور پیش از این درباره این اجرا گفته بود: در کنسرت شب چله لری قصد داریم رنگین‌کمان موسیقی لری را در همه استان‌های لُرنشین نشان بدهیم. من البته سال‌هاست که در کنسرت‌هایم موسیقی اغلب نواحی لرنشین را می‌نوازم و می‌خوانم، اما این‌بار متفاوت خواهد بود و فرزندانم که سرپرست گروه و تنظیم کننده قطعات هستند برای مخاطبان، تازه‌هایی دارند که در شب کنسرت رو می‌کنند. ما در این گروه از تنبور لرستان نیز استفاده می‌کنیم. لرستان به‌ویژه مناطق نورآباد، کوهدشت و الشتر مهد تنبور است و تنبور لری سبک نوازندگی خاصی دارد که در کنسرت شب چله لری صدای آن را خواهید شنید.

این برنامه با متل خوانی لری توسط رضا ساکی -نویسنده و طنز پرداز- آغاز شد. او در ادامه از مردم خواست به احترام ایران بایستند و سرود ملی ایران پخش شد.

سپس اعضای گروه تال به روی صحنه آمدند و قطعه “امشو اول قاهاره” که ترانه‌ای لری برای شب یلدا است اجرا شد.

در ادامه قطعات شادی مانند “خوش اومایی” اجرا شد که سالن را به هیجان آورد.

تصاویر پشت صحنه گروه بخش‌هایی از فرهنگ و زندگی مردم لُر را نشان می‌داد و در پوستر این کنسرت یک کمانچه را در حالی به تصویر کشیده بود که کاسه این ساز را یک انار تشکیل می‌داد.

قطعه خاطره‌انگیز “دالکه دا نازارم” ، “وا تونم”، گلونی”، و دو قطعه بختیاری نیز اجرا شد.

بخش بعدی این کنسرت متعلق به تنبور نوازی و کمانچه نوازی بود که علیپور به یاد هنرمندان تنبور نواز لک اشعاری را روی آنها خواند.

در ادامه نیز قطعات “دایه دایه وقت جنگه”، “آفری قمرتاج” “بارو بارونه”، و “حالوی گنم خره” نیز اجرا شد که استقبال مخاطبان را در پی داشت.

به گزارش عرصه، حجت‌الاسلام حنان – مدیر ارشاد استان لرستان- مهمان ویژه سانس اول (ساعت ١٨) و شهرام گیل آبادی، علی زندوکیلی، حشمت‌الله رجب زاده، پرواز همای، میترا حجار، برادران فاطمی از جمله مهمانان سانس دوم اجرا (ساعت ۲۱) بودند.

اعضای گروه تال در این کنسرت را فرج علیپور (خواننده و نوازنده کمانچه)،‌ مسلم علیپور (کمانچه)،‌ میلاد علیپور (تار)، آرام علیپور (تارباس)، بابک غسّالی (بربط)، محمود نوذری (سنتور)، محسن کیهان نژاد (سرنا)، مهزاد خردمند (کمانچه ی آلتو)، ماهور زمانه پور (تنبک)، شهریار نظری (دف) و فرشاد حقیقی (تنبور لرستان). تشکلی می دادند.



دیدگاهها بسته شده است.