واقعیت جنگ و دفاع‌مقدس فرهنگی بود

به گزارش عرصه، سردار بهمن ریحانی – فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه – امروز پنجشنبه (۱۶ دی ماه) در مراسم یادواره شهدای تبلیغات سپاه این استان در سخنانی بیان کرد: جانفشانی‌های  شهدا در دوران جنگ تحمیلی تحسین برانگیز بود. در کنار سایر واحدها، یگان تبلیغات نیز به عنوان بخشی تاثیرگذار بر رزمندگان دوران دفاع مقدس محسوب می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: شهدای تبلیغات با فضای گرمی که در دوران دفاع مقدس بوجود آوردند، مایه انگیزه همگان برای دفاع از میهن اسلامی شدند.

در بخشی از این یادواره سرلشکر محسن رضایی بیان کرد: تبلیغات به عنوان شغل انبیاء و مصلحین است. شهدای تبلیغات کارشان تبلیغ بود و به گونه‌ای کار انبیاء را انجام می‌دادند. واقعیت جنگ و دفاع مقدس فرهنگی بود. امروز هم مبارزه‌ها، مبارزه فرهنگی است و همه نگرانی دشمنان از صدای فرهنگی است. دشمنان از موشک‌های ما نمی‌ترسند، بلکه از صدای الله‌اکبر می‌ترسند. اگر جز این بود کدام مادری حاضر به بدرقه یک فرزند و دو فرزند و گاه حتی سه و چهار فرزندش به جبهه‌ها می‌شد.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: از حرکت از درب خانه تا حضور در جلسات عملیات‌ها و حضور رزمندگان در خاکریزها و مواجهه با دشمن و به اسارت رفتن و یا جانباز و شهید شدن، همه و همه ارزش‌های فرهنگی موج می‌زد و از ابتدا تا انتها برگرفته از ارزش‌های الهی بود.

به گزارش عرصه،  استان کرمانشاه ۵۱ شهید تبلیغات را در دوران دفاع  مقدس تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.



دیدگاهها بسته شده است.