وزیر بهداشت یک گام به آرزویش نزدیک شد/تجمیع بیمه ها درفرصتی دیگر


سازمان بیمه سلامت در حالی به وزارت بهداشت الحاق شد که وزیر بهداشت امروز به دنبال تجمیع همه بیمه ها برای این وزارت خانه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با لابی سنگین وزارت رفاه و وزارت بهداشت آغاز شد.

در ابتدای جلسه پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه برای الحاق شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت مطرح شد که با مخالفت شدید نوبخت سخنگوی دولت و وعده ارائه لایحه جامع در این خصوص و مخالفت پر سر و صدای جلو دارزاده، محجوب و قاضی پور نمایندگان کارگری در مجلس مواجه شد.

این پیشنهاد با تفاوت یک رای در مجلس به تصویب نرسید و قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در راند اول باخت.

دقایقی بعد کمیسیون بهداشت وارد کار و زار رقابت وزیر رفاه و وزیر بهداشت برای تصاحب بیمه ها شد. بر اساس پیشنهاد کمیسیون بهداشت بیمه سلامت از وزارت رفاه منتزع و به وزارت بهداشت الحاق می شد که با رای ۱۳۱ نماینده حاضر در مجلس این پیشنهاد تصویب شد و کمیسیون بهداشت توانست با پیشنهاد خود رقابت دو وزیر را به نفع وزیر بهداشت به پایان برساند.

رسول خضری از نمایندگان پزشک مجلس که علی رغم حضور در کمیسیون اجتماعی طرفدار پیشنهاد کمیسیون بهداشت بود در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: با تصویب این پیشنهاد ۳۸ میلیون بیمه شده سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت الحاق شدند و ۴۲ میلیون بیمه شده سازمان تامین اجتماعی در وزارت رفاه باقی ماندند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت پیش از این برای پرداخت معوقات پزشکان و داروخانه ها دچار مشکل بود که با الحاق بیمه سلامت به وزارت بهداشت این مشکل رفع شد.

نماینده مردم پیرانشهر گفت: بیمه شدگان طرح تحول سلامت عمدتا توسط سازمان بیمه سلامت بیمه شده بودند که به وزارت بهداشت بازگشتند و با این کار تعادلی بین وزارت رفاه و وزارت بهداشت ایجاد شد.

در ادامه علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت در گفتگو با مهر در این خصوص اظهار داشت:این انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت موجب می شود که مشکل بدهی های وزارت رفاه به وزارت بهداشت که پیش از این شاهد بودیم، رفع شود.

وی ادامه داد: وزارت رفاه به خاطر عقب افتادگی پرداخت پزشکان و داروخانه ها به وزارت بهداشت بدهکار بود.

به گزارش مهر، در کار زار امروز هدف نهایی وزارت بهداشت مبنی بر تجمیع بیمه ها محقق نشد و دولت وعده داد لایحه جامعی را در این خصوص به مجلس ارائه دهد و فقط بیمه سلامت به وزارت بهداشت الحاق شد.



دیدگاهها بسته شده است.