باید از شهدای هویزه درس ایثار بگیریم

به گزارش عرصه، دکتر سیدضیاء هاشمی با حضور در یادمان شهدای هویزه و زیارت مزار شهدای دانشجو در جمع خبرنگاران گفت: بسیار خرسندم که بار دیگر توفیق نصیب شد تا برای چهارمین بار متوالی در این یادمان حضور پیدا کنم. یکی از افتخارات این دولت این است که نسبت به راه، آرمان‌ها و نمادهای شهدای توفیق پیدا کند و امروز نیز فرصتی فراهم شد که هم ارادت خود را نسبت به شهدا ابراز و هم خدمت خانواده شهدا عرض ادب داشته و از این محفل و برکت حضور شهدا، بهره ببریم.

هاشمی با بیان اینکه هر زمان در یادمان هویزه حضور پیدا می‌کنم از شهدا روحیه و درس می‌گیرم، گفت: باید با حضور در این یادمان آرمان‌های این شهیدان را که در سال ۵۹ و ابتدای جنگ برای آن جان خود را فدا کرده و قطعه قطعه شدند، یادآوری می‌کنیم. همه افرادی که در اینجا حضور دارند و آحاد مردم که از طریق رسانه‌ها و روش‌های مختلف با این مراسم ارتباط برقرار می‌کنند، می‌توانند به این مناسبت‌ها، آن آرمان‌ها و پیام‌ها را با خود مرور کنند.

وی ادامه داد: این یادمان حال و هوای خاصی دارد. مزار شهدای هویزه جایی است که در آن دانشجویان، دانش‌آموزان و اقشار مختلف در اوج فداکاری به خاک و خون غلطیدند و بهترین زمان عمر خود در دوره جوانی و نوجوانی را در بهترین راه که همان شهادت و اعتلا به اعلی علیین است، نهادند.

هاشمی افزود: هر کس در این مکان توفیق زیارت داشته باشد، سعادت بزرگی پیدا کرده است که بتواند درس بگیرد و به زندگی خود معنا ببخشد. شهدایی که در این مکان آرمیده‌اند، کسانی هستند که ضمن آنکه دانشجوی نخبه، دانش‌آموز یا از اقشار دیگر جامعه بودند برای دفاع از آرمان‌های انقلاب در عنفوان شباب و اوج جوانی در این منطقه حضور پیدا کردند و با خلق یک حماسه بی‌نظیر مظلومانه به شهادت رسیدند. آن‌ها این پیام را برای ما به یادگار گذاشتند که در مسیر دفاع از اهداف و آرمان‌های متعالی از هرآنچه داشتند گذشتند، ما هم باید از هرآنچه داریم بگذریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: آن روز شهدای ما، در آغاز جنگ تحمیلی فداکاری کردند و اکنون این مجموعه در این محل برپا شده است و یاد آن‌ها را حفظ می‌کند تا به ما گوشزد کند که امروز هم در دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌ها، اخلاق، انسجام ملی، وحدت، مردم و مصالح مردمی باید تلاش کنیم و با یک نگاه جامع و همه‌جانبه و یک رویکرد همدلانه راه آن‌ها را ادامه دهیم.



دیدگاهها بسته شده است.