بهبود نسبی وضعیت جسمی یک نوازنده پیشکسوت

رضا خسروی – پسرعموی این هنرمند – در گفت‌وگو با عرصه در این‌باره اظهار کرد: وضعیت جسمانی عباس خسروی بهتر شده و چشمانش را باز می‌کند. ما در تلاش هستیم در صورت صلاح‌دید پزشکان این بیمارستان، او را به بیمارستان دیگری انتقال دهیم.

او همچنین گفت: من از مسئولان و هنرمندان درخواست دارم در این زمینه به ما کمک کنند و به عیادت او بیایند.

وی ادامه داد: وضعیت بیمه درمانی این هنرمند با پیگیری ما و مساعدت مدیر صندوق اعتبارات «خانه موسیقی» درست شده و کارت عضویت او در این نهاد تمدید شده است. مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز برای کمک به او، به ما توجه زیادی داشته است. آقای فرهاد فخرالدینی نیز بسیار پیگیر وضعیت او بود. همچنین مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در این زمینه چندبار با ما تماس گرفت.

خسروی اضافه کرد: همسر و دختر این هنرمند از تمام مسئولان و کسانی که در این زمینه به ما کمک کرده‌اند، تشکر می‌کنند و بی‌صبرانه منتظر سلامتی او هستند و از مردم التماس دعا دارند.

همچنین گیتی خسروی – مدرس آواز و خواهر این هنرمند – در بخشی از دل‌نوشته‌ای که درپی بیماری برادرش در اختیار عرصه قرار داده، آورده است: این روزها از وطنم دور هستم و تمام وقت به این می‌اندیشم که از این راه پنج‌هزار کیلومتری چه می‌توانم بکنم؟ دستم کوتاه است و این مشکل جسم و روح مرا در خود می‌بلعد، نمی‌دانم از کجا و از که باید گله کنم، به کجا باید بگویم؟ این انسان شریف این موسیقیدان ادیب و ادیب موسیقیدان که تمام عمرش را به یاد دارم که در سن کودکی هیچ‌وقت هیچ کسی از خانواده و فامیل موفق به دیدارش نمی‌شد؛ او نزدیک صبح به خانه می‌آمد و در رادیو، تلویزیون و در صحنه‌ها بود. باید بگویم این آثار مانگار، ثروت ملی ماست که خدا کند این آثار جان سالم به در برده باشند و در جاهای امنی باشند. در تمام این آثار، عباس خسروی در ردیف اول حضور داشته، همیشه در ارکسترهای پرعظمت با چهره‌ای استثنایی و با لبخندی زیبا حضور داشته است.

به گزارش عرصه، عباس خسروی، نوازنده پیشکسوت ویولن و عضو ارکستر ملی ۲۳ آذرماه به علت ناراحتی ریوی و تب و لرز به بیمارستان مراجعه کرد و پس از چند روز، دچار سکته مغزی شد.

فرهاد فخرالدینی – رهبر سابق ارکستر ملی – درباره بیماری عباس خسروی گفته بود: من این موضوع را به مسئولان اطلاع دادم و انتظار دارم به شرایط این هنرمند رسیدگی شود و خبر خوبی بشنوم.

عباس خسروی نوازنده ویولن و متولد سال ۱۳۲۰ است. او درجه دو هنری دارد و نوازنده ارکستر ملی است. خسروی سابقه فعالیت در رادیو و تدریس در رشته موسیقی را در کارنامه هنری خود دارد.



دیدگاهها بسته شده است.