آمریکا ۳۰۰ تفنگدار دریایی به «هلمند» افغانستان اعزام می کند


آمریکا بر خلاف وعده واشنگتن به کاهش نیروهای نظامی در افغانستان قرار است در بهار امسال حدود ۳۰۰ تفنگدار دریایی را به بهانه ارائه آموزش و مشاوره به نیروهای محلی به ولایت هلمند اعزام کند.

به گزارش عرصه به نقل از فرانس پرس، آمریکا در بهار سال جاری میلادی، حدود ۳۰۰ تفنگدار دریایی را به ولایت هلمند افغانستان اعزام خواهد کرد.

گفتنی است که تفنگداران آمریکایی در سال ۲۰۱۴ میلادی در پی تصمیم ناتو به واگذاری وظیفه تامین امنیت افغانستان به نیروهای محلی، از ایالت هلمند خارج شدند.

تفنگداران دریایی در شمار نخستین گروه از نیروهای آمریکایی بودند که بعد از حملات ۱۱ سپتامبر به افغانستان آمدند و چندین هزار نفر از آنها هم به بهانه مبارزه با طالبان در هلمند مستقر شدند.

جالب آنکه علیرغم وعده های مکرر «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به خروج اغلب نظامیان آمریکایی از افغانستان، این کشور همچنان میزبان ۸ هزار و ۴۰۰ نیروی آمریکایی است.

گفته می شود که تفنگداران آمریکایی تازه نفس به خواست «سنت کام» مقر فرماندهی مرکزی آمریکا به افغانستان اعزام می شوند و وظیفه شان ارائه آموزش و مشاروه به لشکر ۲۱۵ و پلیس ملی منطقه ۵۰۵ است.

  آمریکایی ها مدعی هستند که دلیل اتخاذ چنین تصمیمی حفظ دستاوردهایی است که در همکاری مشترک با نیروهای محلی به دست آمده است.



دیدگاهها بسته شده است.