تجربه احیاء محلات تاریخی باید در شهرهای ایران تکرار شود

به گزارش عرصه، به نقل از روابط عمومی صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناهای تاریخی؛ مهدی افتخاری، نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی؛ ادامه داد:‌گردشگری به عنوان  یک کسب و کار پایدار و درون زا مورد توجه جدی است و هم احیاء بافت‌های تاریخی شهرها که از ظرفیت‌های بالقوه کشور در حوزه اقتصادی و فرهنگی محسوب می‌شوند.

او افزود: احیاء منطقی و صحیح بافت‌ها و محلات تاریخی در شهرهایی مانند کاشان یا یزد به خوبی نتیجه مثبت خود را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نشان داده و باید سریع‌تر این تجربه در دیگر شهرهای کشور هم تکرار شود.

وی با بیان این‌که بافت‌ها و محلات تاریخی ما هر کدام گنج‌هایی هستند که هم می‌توانند بهره‌روی اقتصادی برخی فعالیت‌ها و کسب و کارها را در شهرهای مختلف تضمین کنند و هم گسست فرهنگی امروز در زندگی شهری را جبران کنند، تاکید کرد: احیاء بافت‌ها و محلات تاریخی از جمله سرفصل های برنامه ششم است که در صورت جذب صحیح سرمایه از طرف بخش خصوصی و تسهیل مراودات و مناسبات اداری امکان تحقق آن تا درصد بالایی وجود دارد.

افتخاری گفت: در صورت موفقیت برنامه ششم در این بخش قطعا وضعیت ظاهری، فرهنگی و اقتصادی شهرهای ایران در سال ۱۴۰۱ که سال پایان برنامه است کاملا متفاوت خواهد بود.



دیدگاهها بسته شده است.