معاون شهردار تهران خبر داد: اتمام ۵۵ پروژه نیمه‌تمام تا ۸ ماه آینده

به گزارش عرصه، علیرضا جاوید در آیین بهره‌برداری همزمان از سه پروژه عمرانی پایتخت گفت: صبح امروز دسترسی رمپ راستگرد بزرگراه نیایش و چمران در منطقه ۳ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و همچنین در این مراسم احداث پل‌های تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی ۱ و ۲ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با احداث پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه‌های نیایش و چمران، سه بزرگراه نیایش، چمران و یادگار امام به یکدیگر متصل می‌شوند، گفت: همشهریان می‌توانند با استفاده از پل شرق به شمال به نمایش و بزگراه چمران دسترسی پیدا کرده و پس از آن از طریق زیرگذر سئول به بزرگراه یادگار امام متصل شوند و این در حالیست که پیش از احداث این پل شهروندان مجبور بودند برای دسترسی به این بزرگراه‌ها از معابر عمومی تردد کنند که موجب افزایش بار ترافیک می‌شد.

وی در مورد ساخت پل‌های کاروانسرای سنگی ۱ و ۲ آن را استفاده از مهندسی ارزش دانست و گفت: این پل‌های عظیم به منظور مدیریت و کاهش هزینه‌ها ایجاد شده است چراکه با ساخت یک رمپ معمولی باید بودجه ۱۰۰ میلیون تومانی برای تملک خانه‌ها در نظر می‌گرفتیم اما توانستیم با حداقل این بودجه، پل غیرهمسطح بسازیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران  در مورد ویژگی‌های تقاطع‌های غیرهمسطح کاروانسراهای سنگی ۱ و ۲ تقاطع بزرگراه فتح، جاده مخصوص، و بزرگراه شهید حکیم که بسیار پرتردد بودند و نقطه اتصال تهران و شهرهای اطراف محسوب می‌شدند، به یکدیگر وصل می‌شوند.

جاوید با بیان اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساخت این پل‌ها هزینه شده گفت: با این حال بخش زیادی از سود ساخت این پروژه‌ها به شهرهای اطراف می‌رسد و این پل‌ها هدیه مدیریت شهری تهران به شهرهای اطراف است.

وی با بیان اینکه پل‌های عظیم کاروانسرای سنگی ۱ و ۲، چهار بزرگراه حکیم، فتح، جاده مخصوص و تهران – کرج را به یکدیگر وصل می‌کنند، گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری بزرگراه حکیم به طول ۱۶ کیلومتر به بهره‌برداری برسد تا به نوعی، این پل‌های غیرهمسطح نقش ورودی غربی تهران را ایفا کنند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر میدان آزادی نقش ورودی تهران را ایفا می‌کند، گفت: خودروها برای ورود و خروج از تهران از این پس از این پل‌ها استفاده کرده و می‌توانیم پروژه آرام‌سازی میدان آزادی را آغاز کنیم.

جاوید با ارائه آماری درخصوص ۱۱ سال مدیریت قالیباف با بیان اینکه در این مدت شاهد توسعه ۸۰ درصدی در بزرگراه‌های تهران بوده‌ایم گفت: همچنین شاهد رشد ۱۱۳ درصدی در ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح و ۲۰ برابر شدن تونل‌ها هستیم و تا اوایل سال آتی نیر سه تونل شهدای غزه، آرش – اسفندیار و تونل ضرب‌علی‌زاده نیز وارد مدار می‌شود.

وی با بیان اینکه تا قبل از مدیریت شهری فعلی شاهد رشد ۵۰ درصدی زیرساخت‌ها بودیم، گفت: اما در ۱۱ سال اخیر توسعه زیرساخت‌های عمرانی ۴۰ درصد افزایش یافته و این در حالی است که در این ۱۱ سال با وجود همه تحریم‌ها و عدم همراهی دولت‌ها، شاهد رشد ۴۰ درصدی هستیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به هزینه‌های پروژه‌های عمرانی در ۱۱ سال اخیر گفت: هزینه‌ها را به شاخص نرخ تورم سال جاری محاسبه کردیم و باید بگویم در ۱۱ سال اخیر ۲۳ هزار میلیارد تومان هزینه فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی شده و این در حالی است که در ۱۱ سال قبل از مدیریت قالیباف تنها ۶۰۰۰ میلیارد تومان صرف توسعه زیرساخت‌ها شده بود و برهمین اساس در این ۱۱ سال اخیر چهار برابر به فعالیت‌های عمرانی و آبادانی شهر توجه شده است.

جاوید با بیان اینکه همه جای تهران با یک ضرب آهنگ مشخص پروژه‌های عمرانی داشته است، گفت: حتی مرکز تهران و مناطق ۱۱ و ۱۲ که قبلا مورد غفلت زیادی قرار گرفته بودند نیز طی ماه‌های اخیر مورد توجه قرار گرفتند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خاتمه با بیان اینکه در هشت ماه باقیمانده از مدیریت فعلی با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته امیدواریم ۵۵ پروژه نیمه‌تمام باقیمانده نیز تکمیل شود گفت: از مهر ۸۴ تا ۹۴، ۱۰۶ پروژه به بهره‌برداری رسیده که اگر این عدد را به سمت بالا گرد کنیم در یک دهه گذشته ماهی یک پروژه بزرگ در تهران به بهره‌برداری رسیده است.



دیدگاهها بسته شده است.