نویسنده سرشناس آرژانتینی درگذشت

به گزارش عرصه، دویچه پرس نوشت: «ریکاردو پیگلیا» داستان‌نویس برجسته آرژانیتی که یکی از مهمترین نویسندگان نیم قرن اخیر این کشور به حساب می‌آمد، در سن ۷۵ سالگی از دنیا رفت. او سال‌های زیادی از بیماری‌های تحلیل‌برنده سیستم عصبی رنج می‌برد.

اولین مجموعه داستان کوتاه «پیگلیا» در سال ۱۹۶۷ با عنوان «حمله» به چاپ رسید. او پس از آن پنج رمان و چندین مجموعه داستان کوتاه و مقاله را روانه بازار کتاب کرد.

رمان کارآگاهی «تنفس مصنوعی» در سال ۱۹۸۰ به چاپ رسید و برای «پیگلیا» شهرت بین‌المللی به ارمغان آورد. این کتاب او که گذشته خونین و تلخ آرژانتین را روایت می‌کرد، به عنوان نقطه عطفی در ادبیات مدرن آرژانتین شناخته می‌شود.

این نویسنده مطرح در سال ۲۰۱۱ رمان «هدف در شب» را منتشر کرد و جایزه «رمولو گالِگُز» کشور ونزوئلا را به خود اختصاص داد. او در سال ۲۰۱۵ جایزه یک عمر دستاورد ادبی «فرمونتور» را از کشور اسپانیا دریافت کرد.

«پیگلیا» که در دانشگاه‌های «هاروارد» و «پرینتسون» آمریکا تدریس می‌کرد، چندین فیلمنامه نیز به نگارش درآورده است. یکی از رمان‌های او توسط «مارسلو پینیرو» به فیلمی سینمایی تبدیل شد و در سال ۲۰۰۱ جایزه بهترین فیلم خارجی اسپانیولی‌زبان را در جشنواره جوایز «گویا» کسب کرد.

«پول سوخته»، «شهر غایب»، ‌«نقد و ادبیات داستانی» و «آخرین کتاب‌خوان» از دیگر کتاب‌های این نویسنده آرژانتینی هستند.



دیدگاهها بسته شده است.