۶ هزار نفر دیگر از کارکنان بخش های مختلف دولتی ترکیه اخراج شدند


در ادامه برخورد با عوامل احتمالی کودتای نافرجام جولای ۲۰۱۶ ترکیه، شش هزار نفر دیگر از کارکنان بخش های مختلف دولتی این کشور از مشاغل خود اخراج شدند.

به گزارش عرصه به نقل از رویترز، شش هزار نفر از نیروهای پلیس، کارکنان بخش های خدمات عمومی و کارکنان دانشگاه های ترکیه بر اساس قانون وضعیت فوق العاده و در ادامه برخورد با عوامل کودتای نافرجام جولای ۲۰۱۶ از کار اخراج شدند.

حکم اخراج این افراد روز گذشته صادر شده و بر اساس آن دو هزار و ۶۸۷ نفر از نیروهای پلیس، یک هزار و ۶۹۹ نفر از مقامات وزارت دادگستری، ۸۳۸ نفر از کارکنان وزارت بهداشت، ۳۰ نفر از کارکنان دانشگاهی، و ۱۳۵ نفر از کارکنان ادارات امور مذهبی از کار اخراج شده اند.

تاکنون ۱۲۰ هزار نفر در ترکیه به اتهام در ارتباط بودن با کودتای جولای گذشته از کار بیکار شده اند. ۱۰۰ هزار نفر مورد بازجویی قرار گرفته و ۴۱ هزار نفر نیز بازداشت شده و در انتظار جلسه دادگاه هستند.

آنکارا هفته گذشته رای به تمدید سه ماهه حالت فوق العاده در این کشور داد و بدین ترتیب امکان بازداشت و دستگیری افراد به اتهام دخیل بودن در کودتای نافرجام جولای و یا ارتباط با حوادث تروریستی ترکیه همچنان وجود دارد.



دیدگاهها بسته شده است.