خدمات مرکز بهداری جنوب در دفاع مقدس باید احصا شود

به گزارش خبرنگار عرصه، سردار محمد علیپور در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مرکز بهداری جنوب، در خصوص ساخت باغ موزه دفاع مقدس به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های بنیاد حفظ آثار اظهار کرد: باغ موزه دفاع مقدس در اهواز در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و زیربنای ۲ هکتار احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و ادارات در دوران جنگ تحمیلی در دفاع از کشور نقش داشتند، گفت: یکی از این دستگاه‌ها بهداری جنوب است. در دوران جنگ تحمیلی ضایعاتی که به مجموعه نیروی انسانی وارد می شد بسیار سنگین بود؛ اما بهداری جنوب نقش مهمی در کاهش آسیب‌های وارده داشت.

علیپور افزود: بهداری جنوب با برپایی درمانگاه‌ها در کنار خط، نیروهای حادثه دیده را در کمترین زمان ممکن درمان کرده و از تلفات بیشتر جلوگیری می‌کرد. از این رو باید خدمات این مرکز در دوران دفاع مقدس احصا و به نسل آینده انتقال داده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه برای راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس نیازمند جمع آوری آثار و خدمات انجام شده در تمامی بخش‌ها هستیم، گفت: در رابطه با بهداری جنوب نیاز است اطلاعاتی از قبیل نیروها و پرسنل این مرکز که در جبهه حضور یافتند، پرسنل درمان؛ پزشکان و پرستاران در دوران دفاع مقدس، مجروحان جنگ و … احصا و ثبت شود.

وی گفت: باید کمکهای این مجموعه به دفاع مقدس همچون زنجیره درمان از منطقه نبرد تا اورژانس های مادر و… برای نسل جدید بازگو شود.

تفاهم نامه همکاری بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مرکز بهداری جنوب با موضوع نقش این مرکز در دوران دفاع مقدس روز گذشته در اهواز منعقد شد.



دیدگاهها بسته شده است.