هیئت‌مدیره اپل حقوق و مزایای تیم کوک را کم کرد

فناوری اطلاعات > اینترنت – در اعتراض به عملکرد مدیریت تیم کوک، هیئت‌مدیره اپل تصمیم گرفت برای اولین بار حقوق و مزایای وی را کم کند.

به گزارش عرصه، برای اولین بار از زمان سپردن سکان مدیریت اپل به تیم کوک، به دلیل نرساندن درآمد کمپانی به رقم پیش‌بینی‌شده، حقوق و مزایای وی در سال ۲۰۱۶ کاهش یافت.

اپل در سال ۲۰۱۶ بیش از ۲۱۵٫۶ میلیارد دلار فروخت (سال مالی اپل منتهی به سپتامبر تعریف‌شده است) که ۳٫۷ درصد کمتر از پیش‌بینی رقم ۲۲۳٫۶ میلیارد دلار بود و در این میان سود ۶۰ میلیاردی نصیب سهامداران شد که نیم درصد کمتر از رقم پیش‌بینی‌شده برای سود بوده است.

به همین خاطر مجموع دستمزد و مزایای تیم کوک برای سال ۲۰۱۶ بالغ‌بر ۸٫۷۵ میلیون دلار شد که در مقایسه با رقم ۱۰٫۳ میلیون دلاری سال ۲۰۱۵ کاهش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد که مستقیماً بر اساس نوع مدیریت ضعیف وی پرداخت‌شده است.

همچنین مدیر مالی اپل نیز (لوکا ماستری) نیز با ۱۰ درصد کاهش حقوق رقم ۲۲٫۸ میلیون دلار را دریافت کرد.

اپل از کمپانی سازنده مک به سازنده آیفون تغییر هویت داده و ۶۳ درصد از درآمدش از روی فروش موبایل تأمین می‌شود اما ۲۰۱۶ اولین سالی بود که فروش آیفون مطابق انتظار پیش نرفت و اگر در سال ۲۰۱۷ آیفون تغییر ساختاری پیدا نکند، ممکن است فروش آیفون با مشکل جدی مواجه شود.

۵۶۵۶



دیدگاهها بسته شده است.